W skrócie:
- Giant Skull, nowe studio Stiga Asmussena, tworzy grę akcji osadzoną w świecie Dungeons & Dragons.
- Gra powstaje na Unreal Engine 5, a deweloperzy obiecują wciągającą fabułę i efektowną walkę.
- Wizards of the Coast potwierdza, że to jeden z kilku dużych projektów z uniwersum Dungeons & Dragons.
Nowy rozdział dla Dungeons & Dragons
Stig Asmussen, nazwisko doskonale znane miłośnikom gier akcji, w zeszłym roku rozstał się z Respawn Entertainment. Oficjalnie podano, że reżyser postanowił "poszukać nowych przygód" - i rzeczywiście, już po siedmiu miesiącach świat poznał nazwę jego nowego studia Giant Skull. Od samego początku zapowiadano, że zespół chce budować tytuły skoncentrowane na fabule i mechanice, osadzone w silnie zarysowanych światach. Teraz Giant Skull oficjalnie potwierdza, że pracuje nad grą w uniwersum Dungeons & Dragons, a za produkcję odpowiada ekipa z ogromnym doświadczeniem.
Co wiemy o projekcie?
Na ten moment szczegóły trzymane są w ścisłej tajemnicy. Wiadomo jedynie, że będzie to gra akcji dla jednego gracza, powstająca z myślą o PC i konsolach. Twórcy postawili na Unreal Engine 5, więc możemy spodziewać dopracowanej oprawy graficznej i dużych możliwości technicznych. W oficjalnym komunikacie Wizards of the Coast podkreśla, że Giant Skull otrzymał zielone światło na stworzenie zupełnie nowego rozdziału w świecie Dungeons & Dragons.
Nasz utalentowany zespół w Giant Skull buduje całość na kreatywności i ciekawości. Chcemy stworzyć nowy, bogaty świat Dungeons & Dragons, pełen wciągającej narracji, heroicznych starć i ekscytującej eksploracji, którą gracze pokochają.
Siłą napędową nowego studia pozostaje doświadczenie Stiga Asmussena, który odpowiadał nie tylko za Star Wars Jedi: Fallen Order, ale również za God of War 3, czyli tytuł uchodzący za jedną z najlepszych trzecioosobowych gier akcji w historii.
Dungeons & Dragons wraca na salony
Ostatnie lata to prawdziwy renesans Dungeons & Dragons w świecie gier. Giant Skull dołącza do coraz liczniejszego grona studiów pracujących nad tą marką. Studio Starbreeze rozwija kooperacyjną grę live-service, której premiera planowana jest na 2026 rok. Studio Game Loft, znane z Disney Dreamlight Valley, opracowuje kooperacyjną przygodę opartą na dynamicznej walce i survivalu. Invoke Studios - twórcy Dungeons & Dragons: Dark Alliance - już od 2022 roku tworzą wysokobudżetową produkcję na Unreal Engine 5.
Nadciągające zmiany w Baldur's Gate
Po sukcesie Baldur's Gate 3 i głośnym odejściu studia Larian Wizards of the Coast wciąż poszukuje zespołu, który poprowadzi dalsze losy tej legendarnej serii. Fani zastanawiają się, czy któryś z nowych projektów okaże się duchowym następcą kultowej gry RPG lub czy Giant Skull nawiąże do najlepszych tradycji opowiadania historii znanych z klasyków.