W skrócie:
- Hypixel Studios ogłosiło skasowanie Hytale po 6 latach produkcji.
- Ambitny projekt miał łączyć cechy Minecrafta z elementami RPG i autorskimi minigrami.
- Powodem decyzji były zbyt duże ambicje, rosnąca złożoność gry i ograniczone zasoby studia.
Zaczęło się od serwera Hypixel
Hytale miało być spełnieniem marzeń tysięcy graczy. Ekipa Hypixel, znana z najpopularniejszego serwera Minecrafta na świecie, już w 2018 roku zapowiedziała własny, autorski sandbox. Gra miała być mocno inspirowana Minecraftem, ale wzbogacona o mnóstwo nowości: tryb fabularny, kreator minigier, zaawansowaną personalizację czy dedykowane narzędzia dla społeczności.
Już pierwszy zwiastun Hytale - mający dziś ponad 60 mln wyświetleń - rozgrzał wyobraźnię. Produkcję szybko wsparło Riot Games (właściciel League of Legends), które potem przejęło całe Hypixel Studios. Prace trwały latami, a oczekiwania rosły z każdym miesiącem.
Dlaczego Hytale się nie ukaże?
23 czerwca Hypixel Studios opublikowało oficjalny komunikat o skasowaniu gry. CEO studia, Noxy, przyznał na platformie X, że ambicje dotyczące Hytale stały się zbyt rozbudowane w miarę ewoluowania projektu. Studio nie miało już szans zrealizować wizji, która z czasem zaczęła przerastać dostępne zasoby i czas.
Noxy podziękował Riot Games za wsparcie i wyraził wdzięczność fanom, którzy przez lata śledzili każdy etap rozwoju. Przyznał jednocześnie, że zespół Hypixel Studios przejdzie do innych projektów, które mają pojawić się w przyszłości.
Co z Hypixel Studios?
Jest jednak i dobra wiadomość: Hypixel nie znika z rynku, a kultowy serwer Minecrafta będzie działał bez zmian. Wciąż można korzystać z jego możliwości i społecznościowych trybów. Gracze mogą więc liczyć na kolejne dziesiątki, setki, tysiące godzin zabawy w starym, dobrym sandboksie.
Czy wiesz, że...
Hytale miał powstać jako połączenie narzędzia dla twórców (modderów, scenarzystów, animatorów) i przyjaznej, otwartej gry dla masowego odbiorcy. Studio Hypixel planowało nawet własny animowany serial osadzony w uniwersum gry. Powstały już pierwsze szkice koncepcyjne postaci i lokacji.