Zaprezentowany materiał z rozgrywki został w całości nagrany na PC z wykorzystaniem wersji pre-beta. Należy pamiętać, że nagranie nie odzwierciedla finalnej jakości produkcji. Rebel Wolves stawia na transparentną i szczerą komunikację, prezentując grę taką, jaka jest na każdym etapie prac. Dzięki temu gracze mają klarowny wgląd w to, jak rozwija się projekt. W ramach pokazu zaprezentowano również: muzykę z gry, live'y ze studia oraz szczegółową analizę rozgrywki przeprowadzoną przez deweloperów. Całość wciąż można obejrzeć na oficjalnym kanale Twitch: /DawnwalkerGame.
Kotlina Sangorska
Pokaz rozgrywki rozpoczął się od przedstawienia Kotliny Sangorskiej. To właśnie w tej krainie będzie rozgrywać się akcja The Blood of Dawnwalker - narracyjnego sandboxa, oferującego swobodę eksploracji, fabularną głębię oraz konieczność podejmowania decyzji, które kształtują przebieg przygody. Twórcy zadbali o to, by każdy zakątek krainy skrywał coś do odkrycia - czy to na bagnach, w lasach, górach, jaskiniach, ruinach, czy po prostu wzdłuż traktów.
Deweloperzy zabrali widzów oraz protagonistę Coena na wycieczkę po największym mieście regionu - Svartrau, słynącym z majestatycznego zamku i katedry. Jego ulice, zaułki i place pokazano zarówno za dnia, jak i nocą, by przybliżyć różnice w rozgrywce oraz możliwości stojące przed graczem.
Dualizm Coena i system walki
Coen, jako tytułowy Wędrowiec, jest potężną istotą - już nie człowiekiem, ale jeszcze nie w pełni wampirem. Za dnia może polegać na swojej ludzkiej naturze, walcząc mieczem i używając magicznych run wyrytych na swoim ciele. Noc odsłania jego drugie oblicze, otwierając zupełnie nowe możliwości. Coen zyskuje między innymi zabójcze wampirze szpony oraz unikalne zdolności, takie jak Shadowstep - pozwalającą na błyskawiczną teleportację na krótkie odległości.
W The Blood of Dawnwalker starcia oparte są na kierunkowym systemie walki, łączącym immersyjną szermierkę z potężnymi zdolnościami specjalnymi. Gracze muszą uważnie obserwować ruchy przeciwników, precyzyjnie blokować ataki i odpowiednio wyprowadzać kontrataki, aby wykonywać płynne i strategiczne eliminacje.
Wampirza natura
Twórcy wyjaśniają również, jak Coen będzie radził sobie ze swoją powracającą żądzą krwi, która nasila się nocą. Głód ten można zaspokoić na kilka sposobów - pijąc krew pokonanych wrogów (w tym wampirów), ale również niewinnych wieśniaków lub zwierząt, a także korzystając ze specjalnych fiolek z krwią. Jeśli pragnienie pozostanie niezaspokojone, osłabi to nie tylko zdolności i witalność Coena, ale w krytycznych momentach może doprowadzić do utraty kontroli nad bohaterem - co nawet może skutkować śmiercią ważnej postaci fabularnej.
Więcej szczegółów już wkrótce
Już wkrótce Rebel Wolves ujawni kolejne szczegóły dotyczące The Blood of Dawnwalker. Oficjalna prezentacja rozgrywki jest już dostępna w rozdzielczości 4K na YouTube. Cały pokaz, pierwotnie zaprezentowany na Twitchu, również zostanie wkrótce udostępniony w 4K. Będzie to doskonała okazja, by ponownie posłuchać najnowszego utworu "Battle of Retribution" skomponowanego przez Nikolę Kołodziejczyka, pochodzącego z oficjalnej ścieżki dźwiękowej gry. Dodatkowe materiały prasowe znajdują się w oficjalnej paczce.
The Blood of Dawnwalker powstaje w oparciu o Unreal Engine 5, a za wydanie tytułu odpowiada Bandai Namco Entertainment. Gra będzie dostępna na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S.