Wydawać by się mogło, że za gotową powinno się uważać grę przed jej oficjalną premierą - choć gracze znający rynek gier AAA mogą mieć na ten temat nieco odmienne zdanie. Jednak w przypadku Balatroi jej twórcy, LocalThunk-a sytuacja wygląda jeszcze inaczej. Oficjalnie poinformował on, że za gotową uznał ją dopiero teraz - w rok po premierze.
Wpis na ten temat pojawił się na koncie twórcy w serwisach BlueSky i X. Poinformował on też o odblokowaniu niezwykle rzadkiego i trudnego osiągnięcia na Steam, zatytułowanego Completionist++. Chodzi w nim oczywiście o zebranie wszystkich możliwych zestawów kart, jokerów, benchmarków - jednym słowem wszystkiego co tylko można zebrać. Jak do tej pory sztuka ta udała się zaledwie poniżej 0,1% wszystkich graczy - do którego to grona teraz należy sam autor.
LocalThunk napisał, że codzienne zmagania z jego własną grą sprawiły, że miał odpowiednią perspektywę by spojrzeć na plany dalszego rozwoju Balatro. Efekty tej perspektywy powinniśmy zobaczyć gdy pojawi się aktualizacja do wersji 1.1. Ma to być olbrzymie przemodelowanie rozgrywki i zawartości, a premierę aktualizacji twórca zaplanował sobie na późniejszy okres jeszcze tego roku.
Póki co jest to jedyna informacja dotycząca przyszłości gry. Wiadomo też, że od momentu premiery na początku 2024 roku Balatro stało się gigantycznym sukcesem, wielokrotnie nagradzanym oraz sprzedającym się niczym gorące bułeczki. Czy zapowiadana aktualizacja do wersji 1.1 będzie jedyną, jaką zaplanował sobie LocalThunk? Nie wiadomo, ale pozostaje nam jedynie mieć nadzieję, że nie. Mając na uwadzę kilka ciekawych crossoverów, jakie mogliśmy zobaczyć w grze pod postacią talii kart z postaciami z innych gier (w tym z Wiedźmina), można chyba śmiało założyć, że takiej zawartości może jeszcze powstać całe mnóstwo.