Błyskawiczny sukces
Według danych platformy SteamDB od momentu pojawienia się demonstracyjnej wersji Stellar Blade, która zadebiutowała 30 maja, gra studia SHIFT UP, w szczytowym momencie osiągnęła wynik 26 443 jednocześnie grających użytkowników. Jak zauważył serwis "TheGamer" dla porównania - Indiana Jones i Wielki Krąg w wersji PC w swoim najlepszym czasie przyciągnął "zaledwie" 12 138 graczy, a beta-testy ARC Raiders zatrzymały się na poziomie 21 515. Osiągnięcie dema Stellar Blade znalazło się również bardzo blisko maksymalnego ruchu wygenerowanego przez długo oczekiwaną nową odsłonę serii Doom: The Dark Ages, która wyniosła 31 470 graczy.
Jakby tego było mało - w zaledwie kilka dni od udostępnienie demonstracyjnej wersji, gra zgromadziła ponad 3 tys. recenzji użytkowników, utrzymując ocenę "Bardzo pozytywna", z 91-procentami pozytywnych opinii.
Dopracowane do perfekcji
Opinie graczy są jednoznaczne - pomimo wcześniejszych obaw związanych z koniecznością logowania się via konto PlayStation i zastosowanie kontrowersyjnych zabezpieczeń Denuvo - optymalizacja wersji PC jest imponująca. Jeden z recenzentów przyznał, że korzystając z pięcioletniej karty graficznej GeForce RTX 3070 udało mu się osiągnąć animację na poziomie 120 FPS-ów przy maksymalnych ustawieniach wizualnych.
Szalona optymalizacja, bracie!!! Gram w QHD na najwyższych dostępnych ustawieniach i mam 120 FPS na mojej 5-letniej RTX 3070!!! Absolutnie polecam zagrać w tę grę
Jak donoszą inni użytkownicy - demo działa płynnie także na urządzeniach przenośnych, jak Steam Deck. Udostępniona wersja zawiera istotny fragment pełnej gry: początek pierwszego etapu, pierwszą walkę z bossem oraz podstawowe opcje personalizacji postaci.
Jeżeli planujecie zagrać, ale wolicie zaczekać do pełnej wersji, bo nie chcecie dwa razy robić tego samego, to bez obaw - demo pozwala na przeniesienie postępów do pełnej wersji gry, która zadebiutuje już 12 czerwca na platformach dystrybucyjnych Steam i Epic Games Store. PC-towe wydanie Stellar Blade ukaże się jako Complete Edition, oferując m.in. ulepszoną wydajność, tekstury wysokiej rozdzielczości, obsługę ultrapanoramicznych ekranów oraz wsparcie dla technologii NVIDIA DLSS 4 i AMD FSR 3.
Nowe uniwersum, nowe perspektywy
Po osiągnięciu sprzedaży przekraczającej milion egzemplarzy na PS5 w zaledwie dwa miesiące, twórcy mogą spodziewać się poprawy tego wyniku w przypadku edycji na komputery. I wiele wskazuje na to, że tak właśnie się stanie. Tak ciepłe przyjęcie już samego dema przez społeczność PC jest jasnym sygnałem dla studia SHIFT UP, że ich dynamiczne RPG akcji ma potencjał na kontynuację.
Nikogo zatem nie powinno dziwić, że Stellar Blade 2 jest już oficjalnie w produkcji, a premiera przewidziana jest przed 2027 rokiem. Jednak zanim to nastąpi, w ramach dalszego rozwoju świata gry, 7 czerwca odbędzie się livestream, podczas którego zapowiedziane zostanie wydarzenie crossoverowe z inną grą - Goddess of Victory: Nikke - zawierające nowe postacie, historię i mechaniki inspirowane dwoma uniwersami.
Sukces przed startem?
Aktualnie Stellar Blade zajmuje jedenaste miejsce na liście najlepiej sprzedających się gier na Steamie, ustępując tylko takim gigantom jak Counter-Strike 2, Elden Ring: Nightreign, czy Clair Obscur: Expedition 33. Biorąc pod uwagę jak wysokobudżetowe produkcje przyzwyczaiły graczy do serii zawodów przy premierach, koreański tytuł debiutujący w nowej wersji udowadnia, że da się zrobić port doskonały, a jakość i optymalizacja wciąż mają znaczenie. Jeśli tak wygląda zainteresowanie demonstracyjną wersją, oficjalna premiera pełnoprawnego produktu - 12 czerwca -może nie tylko przejść do historii, ale także nadać zupełnie nowy kierunek dla całej marki Stellar Blade.