Ghost of Yotei jeszcze przed premierą jawiło się na jedną z największych ekskluzywnych gier wydawanych na PlayStation. Atmosferę podsycali sami producenci z Sucker Punch, wielokrotnie wspominając o ambicjach projektu i fundowaniu największego otwartego świata z całego portfolio gier tego studia.
Oczywiście Yotei emanowało kontrowersjami od samego początku. Deweloperzy zdecydowali się zaprezentować całkiem nową historią z udziałem protagonistki Atsu, porzucając poniekąd losy uwielbianego z Ghost of Tshushimy Jina Sakaia. Nie przeszkodziło to nowej grze osiągnąć kapitalnych ocen w serwisie OpenCritic (Player Rating: 90/100 i Critics Recommend: 93%).
Teraz z raportów sprzedażowych (Games Sales Data) płyną kolejne sensacyjne i pozytywne dla Sony wyniki. Ghost of Yotei zameldował się na 2. miejscu bestsellerów, osiągając porównywalny poziom sprzedaży do oryginalnej odsłony serii, czyli Ghost of Tshushimy z 2020 roku.
TheGameBusiness potwierdził natomiast, że Ghost of Yotei zaliczyło największy debiut gry dedykowanej na PlayStation od dwóch lat. Wcześniejszym rekordzistą był inny bestseller, czyli Spider-Man 2 od Insomniac Games. Jeśli chodzi o październikowe wyniki sprzedażowe (z tygodnia kończącego się 5 dn. tego miesiąca) to dominatorem trzeci tydzień z rzędu pozostała piłkarska gra EA Sports FC 26.
Tak prezentuje się pierwsza piątka bestsellerów w Europie (do 5 paź):
- EA Sports FC 26 (-62%)
- Ghost of Yotei (nowość)
- Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 (nowość)
- Digimon Story: Time Stranger (nowość)
- Doom Eternal (+8610%)










