Loteria Monopoly w McDonald's to tradycja sięgająca 1987 roku. Klienci restauracji mogli wtedy zbierać naklejki z symbolami nieruchomości znanymi z planszówki Hasbro, a komplet kolorowych pól oznaczał nagrodę. Dzisiejsza wersja działa na podobnych, ale nieco bardziej uwspółcześnionych zasadach. Teraz praktycznie cała zabawa przeniesiona została do mobilnej aplikacji McDonald's, która umożliwia rejestrowanie kodów i odbieranie nagród. Oczywiście oprócz tego naklejki z kodami na nagrody dostępne są także w formie fizycznej.
Monopoly GO wchodzi do gry
6 października 2025 roku oficjalnie wystartowała nowa edycja popularnego wydarzenia McDonald's x Monopoly. Fani sieci fast food czekali na ten moment aż siedem lat - poprzednia edycja odbyła się w 2018 roku. Tegoroczna odsłona jest jednak wyjątkowa nie tylko ze względu na powrót po długiej przerwie. Po raz pierwszy do zabawy dołącza Monopoly GO, które w ten sposób staje się częścią jednej z najbardziej rozpoznawalnych kampanii promocyjnych na świecie.
Poza potężną pulą nagród, których skład różni się w zależności od regionu, na uczestników czeka także sześć podróży dla czterech osób, każda o wartości 50 tysięcy dolarów (ok. 200 tys. zł). Destynacje nie zostały wybrane przypadkowo - to rzeczywiste odpowiedniki lokacji z plansz gry Monopoly GO, jak np. Tokio, Paryż, Barcelona czy Monako.
Na najbardziej imponujące nagrody mogą liczyć gracze w Stanach Zjednoczonych. W puli znalazł się milion dolarów w gotówce, milion mil w programie AAdvantage linii American Airlines (z dożywotnim statusem AAdvantage Gold i możliwością wymiany punktów na bilety czy inne nagrody), a także limitowana wersja Jeepa Grand Cherokee, bony o wartości 10 tysięcy dolarów do marketów Lowe's oraz oczywiście produkty z menu McDonald's.
Nie mniej atrakcyjnie wygląda oferta w Wielkiej Brytanii - tam na uczestników czeka np. 100 tysięcy funtów w gotówce, złota karta McDonald's (umożliwiająca odbiór średniego zestawu raz w tygodniu przez rok), vouchery do salonów Jysk i Jet2Holidays, a także różnorodne gadżety, takie jak słuchawki, głośniki, breloki czy koszulki.
Australijska edycja również nie zawodzi. Wśród głównych nagród znalazły się m.in. dwa samochody Isuzu MU-X, trzy nagrody pieniężne po 52 tysiące dolarów przeznaczone na spłatę rocznego kredytu hipotecznego, roczny pakiet Uber o wartości 25 tysięcy dolarów (obejmujący darmowe przejazdy i zamówienia z Uber Eats), karty podarunkowe Amazon o wartości 10 tysięcy dolarów oraz 85-calowe telewizory TCL.
Akcja McDonald's x Monopoly niestety, nie jest dostępna w Polsce. W rodzimych oddziałach aktualnie trwa nadal powrót do lat 2000 wzbogacające standardowe menu o klasyczne pozycje sprzed lat jak Filet-O-Fish, Big Tasty Bacon czy McBites. Ponadto dostępna jest jeszcze promocja Happy Meal z kolekcją TinyTan, czyli figurkami z animowanymi wersjami członków południowokoreańskiego zespołu BTS.
Nagrody w Monopoly GO
Współpraca między McDonald's a Monopoly to także korzyści dla graczy Monopoly GO. Każdy użytkownik może zdobyć darmową, ekskluzywną skórkę - Fry Shield - czyli tarczę w kształcie klasycznego czerwonego pudełka McDonald's z wystającymi frytkami. Aby ją aktywować, wystarczy wejść w oficjalny link udostępniony przez McDonald's lub Scopely i uruchomić grę na swoim urządzeniu mobilnym. Jednak to nie wszystko. W grze pojawiły się również bonusowe akcje, jak np. rzuty kostką oraz specjalne żetony, które można zdobywać w trakcie trwania wydarzenia.
Wielkie emocje
McDonald's i Monopoly GO to coś więcej niż kolejna promocja - znane marki stworzyły wspólnie wydarzenie, obok którego trudno przejść obojętnie. Nawet jeśli nie każdy wróci do domu z walizką pieniędzy czy biletem do Tokio, to emocji nie powinno zabraknąć, a prawdziwa gra dopiero się rozkręca.











