John Romeroto jeden z najbardziej cenionych projektantów gier wideo legitymujący się fantastycznym portfolio. W przeszłości twórca pracował nad takimi klasykami jak Doom, Quake czy Wolfenstein 3D. Przez część swojej kariery był współwłaścicielem studia id Software.
W 2015 roku Romero wraz ze swoją małżonką Brendą poszli na swoje, zakładając własne studio o wymownej nazwie Romero Games. Dwójka deweloperów pracowała nad nowym projektem, a konkretniej wysokobudżetową strzelanką AAA. Tytuł miał bazować na możliwościach nowoczesnego silnika Unreal Engine 5.
W minionym tygodniu w sieci pojawiły się bardzo niepokojące wieści. W dziale Xboxa doszło do masowych zwolnień; pracę utraciło ponad 9000 osób. Zamknięto kilka wyczekiwanych gamingowych projektów. Potwierdzono, że w ramach restrukturyzacji ucierpiała też firma Romero Games, tracąc finansowanie ze strony wydawcy na realizację swojej gry.
Teraz w kuluarach huczy od kolejnych przykrych plotek. Część pracowników Romero Games ogłosiło się w serwisie LinkedIn, pisząc, że poszukują pracy. W rozmowie z irlandzkim serwisem The Journal jedna z zatrudnionych osób miała opisać obecny stan: "wielkim szokiem". Ze słów dewelopera wynika, że wszyscy pracownicy, czyli ponad 100 osób straciło pracę, a studio zostało zamknięte.
Mieliśmy spotkania z wydawcą dzień przed tym, jak to się stało, nie było o tym żadnej wzmianki… Wydawało się nam to tak odległe. Tytuł był wtedy dość dobrze rozwinięty
Jeszcze kilka dni temu właściciele Romero Games zadeklarowali chęć poszukiwania alternatywnych sposobów finansowania projektu. Wiadomo też, że w ramach cięć Xboxa skasowano reboot gry Perfect Dark. Anulowano również Everwild studia Rare i projekt Blackbird od ZeniMax Online Studios.