Gaming Factory chwali się wynikami sprzedażowymi
Niedawno informowaliśmy o tym, że warszawskie studio Gaming Factory zdecydowało się na rezygnację z trzech tytułów. Mowa o Electrician Simulator, Bakery Simulator, a także Castle Flipper, do których prawa trafiają w ręce studia Ultimate Games. Gaming Factory natomiast zamierza skupić się na dalszym rozwoju Japanese Drift Master. Najważniejsza produkcja polskiej spółki dobrze została przyjęta przez graczy, choć na starcie nie brakowało pewnych problemów.
Od momentu premiery do graczy trafiło już kilka patchy zawierających zarówno poprawki najczęściej zgłaszanych problemów, jak i szereg różnych usprawnień. To sprawiło, że JDM: Japanese Drift Master notuje wzrost poziomu ocen (aktualnie 74 proc. pozytywnych recenzji spośród blisko 2,2 tys. głosów na platformie Steam). 12 czerwca w ramach najnowszej aktualizacji gra została udostępniona w usłudze GeForce NOW, co umożliwia płynną rozgrywkę w chmurze także użytkownikom posiadającym słabsze komputery. Teraz po niespełna miesiącu od premiery podano pierwsze wyniki sprzedaży. Pojawiła się także informacja o nadchodzącej promocji.
100 tysięcy sprzedanych kopii to dla nas istotny próg sprzedażowy, który chcieliśmy osiągnąć w pierwszym miesiącu sprzedaży – i cel ten udało się zrealizować. Od premiery wprowadziliśmy już kilka istotnych aktualizacji, a przed nami kolejne, na czele z największą dotychczasową, którą zamierzamy wypuścić tuż przed Steam Summer Sale, podczas której gracze otrzymają specjalną zniżkę na JDM, a dodatkowo mamy zapewnioną wysoką widoczność na Steam
Wkrótce nadejdzie ważna aktualizacja JDM
Jak twierdzą producenci, aktualizacja Japanese Drift Master, którą zaplanowano na drugą połowę czerwca stanowi ważny element rozwoju produkcji. Wprowadzone zmiany obejmą zarówno poprawki w optymalizacji gry, jak też rozwinięcia fabularne. Szczególnie ten pierwszy element jest bardzo istotny dla dużej grupy posiadaczy produkcji. Wśród negatywnych recenzji na platformie Steam łatwo można znaleźć negatywne głosy na temat nienajlepszego działania tytułu nawet na mocniejszym sprzęcie. Zatem poprawa optymalizacji powinna znacząco podnieść dotychczasowe opinie wśród graczy.
To jednak nie wszystko. Kolejną aktywnością jest obecność tytułu na Steam Summer Sale, które jest jednym z ważniejszych wydarzeń w letnim kalendarzu branży gamingowej. Związana z tym zwiększona ekspozycja gry w połączeniu z ofertą promocyjną przygotowaną przez twórców ma szansę poszerzyć bazę odbiorców tytułu. Obniżka ceny prawdopodobnie korzystnie wpłynie na wyniki sprzedażowe i deweloperzy nie ukrywają, że mają w związku z tym pewne oczekiwania.
"Niezwykle istotny z punktu widzenia długoterminowej sprzedaży jest rosnący poziom ocen oraz budowanie społeczności, która przekroczyła ponad 27 tysięcy aktywnych osób na naszym Discordzie i ponad 870 tysięcy zapisów na wishliście. Intensywnie pracujemy nad monetyzacją produktu poprzez liczne patche, współpracę z community i kolejne działania marketingowe. To wszystko powoduje, że gra sprzedaje się solidnie, nawet bez promocji, a koniec czerwca i początek lipca powinny przynieść zwiększoną aktywność graczy" - dodaje Adamkiewicz.
Gaming Factory potwierdza również, że trwają prace nad wersjami konsolowymi tytułu. Premiera na platformach PlayStation i Xbox planowana jest na przełomie 2025 i 2026 roku. Warszawskie przedsiębiorstwo liczy na to, że obecność na nowych urządzeniach umożliwi dotarcie do nowych grup odbiorców i dodatkowo wzmocni globalną rozpoznawalność Japanese Drift Master.