Japanese Drift Master otrzymało pierwsze oceny
Japanese Drift Master było grą, na którą czekało tysiące fanów wirtualnych wyścigów samochodowych. Produkcja przygotowana przez warszawskie studio Gaming Factory miała za sobą kilka trudniejszych momentów. Jednym z nich było wydanie dema gry, które nie zostało pozytywnie ocenione przez graczy. Pierwotna data premiery również została przełożona - według początkowych założeń tytuł miał zadebiutować w marcu, a pojawił się ostatecznie 21 maja.
W pierwszych dniach po debiucie gra zebrała całkiem niezłe oceny użytkowników Steama, utrzymując średni poziom przekraczający 70 proc. pozytywnych recenzji spośród ponad 700 opinii (stan na 23 maja, godz. 14:00). Ponadto przedstawiciele Gaming Factory informują, że w dniu premiery zakładkę JDM: Japanese Drift Master na platformie Steam odwiedziło prawie 500 tys. użytkowników. Kilka zdań komentarza w reakcji na te dane wypowiedział Mateusz Bilko, Head of Sales and Marketing w Gaming Factory.
W segmencie gier motoryzacyjnych standardem są niższe oceny niż w innych gatunkach. To wyjątkowo wymagająca kategoria, w której dominują uznane i długo budowane IP, a oczekiwania graczy są mocno wyskalowane. Tym bardziej cieszy nas, że już od pierwszych godzin po premierze utrzymujemy zdecydowanie pozytywną średnią i odbieramy liczne sygnały, że trafiamy do grupy odbiorców, która może stać się trwałym fundamentem do budowania marki JDM. Pierwsze dni po premierze zawsze są intensywne, ale jesteśmy w pełni skoncentrowani i na bieżąco reagujemy na informacje płynące od graczy
Pierwsze poprawki działania JDM już w piątek
Twórcy w licznych wcześniejszych wypowiedziach podkreślali to, że ich celem nie jest szybki efekt sprzedażowy ani jednorazowe wzrosty, lecz długofalowe budowanie zainteresowania i aktywności wokół marki. To właśnie stałe zaangażowanie społeczności ma mieć decydujące znaczenie dla planowanego rozwoju gry oraz jej potencjału. Jak to zazwyczaj bywa, bardzo istotnym momentem jest pierwszy weekend od wydania produkcji. To czas, kiedy może nadejsć wzrost liczby graczy oraz kolejnych ocen. Ponadto na piątek zapowiedziana jest aktualizacja, w ramach której można spodziewać się poprawek opierających się na najczęściej zgłaszanych uwagach użytkowników.
Zarówno dla nas, jak i dla samych graczy, to dopiero początek przygody z marką JDM. Mamy jasno określone cele rozwojowe i zdefiniowany kierunek, w którym zmierza Gaming Factory. Aktualnie cały zespół pracuje nad bieżącymi aktualizacjami oraz reaguje na opinie graczy. W długofalowej perspektywie zbudowaliśmy unikalne kompetencje, które wykorzystamy w rozwoju JDM: Japanese Drift Master oraz tworzeniu kolejnych tytułów
Wraz z premierą Gaming Factory opublikowało roadmapę rozwoju gry na najbliższe miesiące, która obejmuje m.in. nowe pojazdy, personalizację, rozwinięcie trybu kariery, wprowadzenie szkoły jazdy oraz trybu split-screen. Długofalowo spółka planuje również wydanie wersji konsolowej i dalszą rozbudowę uniwersum JDM.