W skrócie:
- Gra zadebiutowała 20 czerwca na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S i przyciągnęła aż milion graczy już pierwszego dnia.
- Na Steamie jednocześnie grało prawie 93 tysiące osób. To spadek względem bety, ale i tak bardzo dobry wynik.
- Użytkownicy chwalą mechanikę, ale krytykują małą liczbę trybów, wysokie ceny skórek i brak cross-playa.
Futbol na sterydach
Sloclap pokazał już przy okazji Sifu, że lubi wykręcać znane formuły na własną modłę. Tym razem padło na piłkę nożną. Rematch to brutalne 5 na 5 bez fauli, spalonych i przerw. Coś jak Rocket League, ale z ludźmi zamiast samochodów i z większym naciskiem na konfrontację niż strategię.
Gra miała trudny start w early accessie, podczas którego nie brakowało problemów z balansem i stabilnością serwerów. Mimo to Sloclap doprowadził projekt do premiery, która odbyła się 20 czerwca na PC oraz konsolach obecnej generacji.
Już w pierwszym dniu na serwery weszło ponad milion graczy. To pokazuje, że nawet przy krytyce modelu monetyzacji czy braków w zawartości koncepcja Rematch po prostu ludzi kręci.
Wysokie zainteresowanie mimo braku cross-playa
Największym zarzutem w dniu premiery był brak zapowiadanego wcześniej cross-playa. Sloclap potwierdził, że pracował nad jego wdrożeniem, ale nie zdążył go ukończyć przed startem. Funkcja ma pojawić się "wkrótce", ale póki co każda z platform gra na własnym boisku.
Na Steamie gra osiągnęła szczyt prawie 93 tysięcy graczy jednocześnie. To mniej niż otwarta beta (160 tys.), ale trzeba pamiętać, że beta była darmowa, a pełna wersja to tytuł płatny. Co ciekawe, mimo braku modelu free-to-play, Rematch zdołał utrzymać pozytywne recenzje - obecnie 77% z ponad 7500 ocen na Steamie to oceny pozytywne.
Gracze chwalą tempo rozgrywki, responsywne sterowanie i możliwość dominacji na boisku w stylu arcade. Jednak wiele osób narzeka na wysokie ceny kosmetycznych dodatków i zbyt mało trybów dostępnych na starcie.
Sloclap obiecuje więcej zawartości
Twórcy potwierdzają, że aktualna zawartość to dopiero początek. W planach są sezony z nowymi mapami, postaciami i wyzwaniami. Póki co w grze można znaleźć kilka zróżnicowanych stadionów i różne style gry postaci, ale brakuje choćby klasycznych rankingów czy bardziej rozbudowanego trybu kariery.
Sloclap deklaruje, że aktywnie słucha społeczności i pracuje nad priorytetowymi funkcjami, jak właśnie cross-play czy usprawnienia matchmakingu. Nie podano jednak jeszcze konkretnej daty aktualizacji.
Czy wiesz, że...
Sloclap to niezależne studio z Francji, założone przez byłych pracowników Ubisoftu, które wcześniej zasłynęło grami Absolver i Sifu. Obie produkcje stawiały na autorskie systemy walki wręcz i zainteresowały graczy oryginalną mechaniką, jak również nietuzinkowym stylem graficznym.