Zmiana kursu po wielkim sukcesie
Hogwarts Legacy odniosło spektakularny sukces. W dużej mierze była to zasługa rozbudowanej, dopracowanej przygody, przeznaczonej do zabawy w pojedynkę. Jednak wśród społeczności często pojawiały się głosy wskazujące na brak trybu wieloosobowego. Wygląda na to, że twórcy mogli wziąć te sugestie pod uwagę, ale sposób, w jaki planują rozwiązać tę kwestię, może być dla wielu sporym zaskoczeniem. Zamiast dodawać prosty tryb kooperacji, deweloperzy mogą planować pełnoprawną grę-usługę, która całkowicie zmieni charakter rozgrywki znany z pierwszej części.
Ogłoszenia o pracę zdradzają plany?
Najwięcej informacji na temat potencjalnej przyszłości serii dostarczają same ogłoszenia o pracę. Studio Avalanche Software poszukuje dyrektora do spraw projektowania do "niezapowiedzianej sieciowej gry RPG". Kandydat musi posiadać udokumentowane doświadczenie z modelami free-to-play lub grami-usługami. Wymagana jest także wiedza na temat planowania regularnych aktualizacji z zawartością oraz wspierania gry sieciowej długo po jej debiucie.
To nie jedyna taka oferta. Inne ogłoszenie, na stanowisko głównego projektanta systemów gry, również dotyczy sieciowego RPG-a i wspomina o konieczności projektowania "ekonomii w grze, systemów nagród oraz strategii monetyzacji". Taki zestaw wymagań jednoznacznie wskazuje na produkcję opartą na mikropłatnościach i stałym rozwoju.
Gra-usługa zamiast klasycznej przygody
Jeśli te doniesienia się potwierdzą, Hogwarts Legacy 2 będzie fundamentalnie różnić się od swojego poprzednika. Model free-to-play oznaczałby, że podstawowa wersja gry byłaby darmowa, ale w środku znalazłby się sklep z przedmiotami kosmetycznymi, a być może także przepustki sezonowe i inne formy monetyzacji. Zamiast zamkniętej historii, gracze otrzymaliby świat stale rozwijany o nowe misje, lokacje i wyzwania.
Warto jednak zaznaczyć, że jedna z ofert pracy wspominała również o potrzebie tworzenia złożonych, rozgałęzionych narracji. Niewykluczone, że Avalanche Software spróbuje połączyć rozbudowaną fabułę z modelem gry-usługi. Na ten moment trzeba jednak podchodzić do tych rewelacji z dystansem. Warner Bros. Games nie złożyło żadnych oficjalnych deklaracji, a deweloperzy mogą równie dobrze tworzyć zupełnie nową grę osadzoną w innym uniwersum.
Czy wiesz, że…
Hogwarts Legacy pobiło rekord popularności na Twitchu jeszcze przed swoją oficjalną premierą. W szczytowym momencie transmisje z wczesnego dostępu do gry oglądało jednocześnie ponad 1,28 miliona widzów, co było absolutnym rekordem dla jakiejkolwiek gry przeznaczonej dla jednego gracza w historii tej platformy.