Hades od lat dumnie utrzymuje swoją pozycję w czołówce listy najlepiej ocenianych gier w historii całego Steama. Od premiery we wrześniu 2020 roku gra zebrała blisko 260 tysięcy recenzji, z których aż 98% jest pozytywna. Hades stoi u boku legendarnych produkcji pokroju Portal, Stardew Valley, Left 4 Dead 2, Terrarii czy Vampire Survivors, gier jednogłośnie niemalże uwielbianych przez większość graczy. Kiedy pod koniec 2022 roku dowiedzieliśmy się, że Supergiant pracuje nad sequelem dla swojej słynnej gry, zachwytom nie było końca.
Półtora roku później, w maju 2024 roku, po krótkich technicznych testach, Hades 2 rozpoczął etap wczesnego dostępu. Błyskawicznie stał się hitem na Steamie, ustanowił rekord graczy w wysokości ponad 100 tysięcy osób online i przez tygodnie utrzymywał się na liście najpopularniejszych gier całej platformy. Od tego czasu deweloperzy regularnie aktualizowali długo wyczekiwany sequel, wzbogacali go o nową zawartość, naprawiali błędy i pracowali nad wersją 1.0.
Od tego czasu minęło aż 14 miesięcy, więc logicznym jest, szczególnie biorąc pod uwagę nieustanną popularność Hadesa 2, że wersja 1.0 powinna niedługo trafić do gry. 17 czerwca 2025 roku zadebiutował The Unseen Update, potężna aktualizacja, która ponownie przyciągnęła do sequela setki tysięcy osób. Wprowadzono nowe rozwiązania w gameplayu, nowe konwersacje i mnóstwo nowości w systemie walki dla Melinoe. Deweloperzy informowali przed premierą aktualizacji, że Unseen Update będzie ostatnim dużym patchem wczesnego dostępu.
W momencie premiery Unseen Update deweloperzy nie wspominali o konkretnej dacie premiery wersji 1.0, ani o tym jak szybko mogłaby się wydarzyć. Kilka dni później światło dzienne ujrzała jednak kolejna, mniejsza łatka, która wprowadziła zestaw drobnych usprawnień. Wśród komentarzy na temat aktualizacji znajdowało się jednak zdanie: "Będziemy monitorować wasze opinie, choć prawdopodobnie będzie to nasza ostatnia łatka przed premierą wersji 1.0, kiedykolwiek to nastąpi!". Z oczywistych względów sprowokowało to graczy do spekulacji, że wersja 1.0 może zadebiutować jeszcze szybciej niż się spodziewali.
Dla porównania, pierwszy Hades również przeszedł dosyć intensywny i długi rozwój poprzez Early Access. Supergiant rozpoczął ten proces w grudniu 2018 roku, a pełna wersja Hadesa pojawiła się we wrześniu 2020 roku. Aż 21 miesięcy, blisko dwa lata, spędzone na ciągłym aktualizowaniu, usprawnianiu i wzbogacaniu gry o nową zawartość, aby przygotować ją na pełnoprawną premierę. Gdyby tym samym torem miała potoczyć się historia Hadesa 2, pojawiłby się on w marcu 2026. Biorąc pod uwagę ostatnie komentarze Supergiant, powinno jednak nastąpić to zdecydowanie szybciej.