Otwarto również stronę, przez którą mogą zgłaszać się poszkodowani, chcący ubiegać się o rekompensatę. Każde takie zgłoszenie zostanie oczywiście wcześniej zweryfikowane i będzie to już trzecia tura zgłoszeń.
Wszystko to jest realizacją postanowień ugody, jaką FTC osiągnęło z Epic Games w grudniu 2022 roku, w ramach której wydawca zgodził się wypłacić łącznie 520 milionów dolarów za naruszenia prywatności nieletnich graczy i wykorzystywania tzw. "dark patternów" by wymusić na milionach osób dokonanie niezamierzonych transakcji w grze. "Wzorce" te to m.in.:
- wyświetlanie wprowadzających w błąd komunikatów
- promowanie ofert, które wprowadzały w błąd
- umożliwianie nieletnim posiadaczom kont dokonywania zakupów bez wiedzy i zgody opiekunów
- obciążanie niczego niespodziewających się graczy, na przykład w trakcie ekranów ładowania lub w momentach gdy próbowali oni jedynie podejrzeć dany przedmiot
Obciążenie konta następowało bez zwyczajowego komunikatu z potwierdzeniem, a wszelkie próby podejmowania na ten temat sporu z wydawcą i odwrócenia zakupu musiały przejść przez bardzo skomplikowaną ścieżkę - tak, by odstraszyć gracza od podejmowania takich działań. W niektórych przypadkach użytkownicy, którzy próbowali podjąć spór byli odcinani od swoich kont w grze zanim doszło do zwrotu środków.
Pierwsza runda odszkodowań była wypłacona w grudniu zeszłego roku - do graczy trafiły wtedy 72 miliony dolarów, a uprawnionych było 629344 graczy. Średnio na jedną osobę przypadło 114 dolarów, ale w drugiej turze ta średnia wynosi już ok. 130 dolarów.
Podobnie jak miało to miejsce wcześniej, gracze, których wnioski o rekompensatę zostały zaakceptowane, będą mieli 90 dni na realizację czeków lub 30 dni, jeśli zdecydują się wypłacić pieniądze za pośrednictwem usługi PayPal. Uruchomione zostały też dedykowana linia telefoniczna i adres e-mail - obsługuje je firma Rust Consulting Inc., która zajmuje się całym procesem.