W skrócie:
- The Forge Falcons zrezygnowali z pracy nad Halo Infinite, tłumacząc decyzję brakiem realnej współpracy i uznania ze strony Halo Studios.
- Zespół stworzył popularne tryby, takie jak jak Inheritor Battle Royale czy Survive the Undead inspirowany Call of Duty: Zombies.
- Twórcy przenoszą się teraz do Fortnite'a i planują dalszy rozwój w Unreal Engine.
Wspierali grę, ale sami nie czuli się wspierani
Tryb Forge zadebiutował w Halo Infinite w 2022 roku i szybko stał się fundamentem społecznościowych działań wokół gry. Deweloperzy zwolnili tempo publikowania nowych map i w efekcie to właśnie twórcy Forge zapewniali graczom świeżą zawartość. Wśród nich szczególnie wyróżniali się The Forge Falcons - zespół, który zyskał reputację jednych z najbardziej kreatywnych i zaangażowanych modderów w całym uniwersum Halo.
Ich najgłośniejsze projekty to m.in. battle royale o nazwie Inheritor, kooperacyjny tryb Survive the Undead inspirowany Call of Duty: Zombies oraz Helljumpers, który przypomina rozwałkę znaną z Helldivers 2. Mimo że te tryby trafiły do oficjalnych sezonów i materiałów promocyjnych, The Forge Falcons zdecydowali się zakończyć współpracę z Halo Studios. Powód? Jak mówią - "brak wsparcia, brak dialogu i brak wdzięczności".
Falconi mówią: "dość"
W długim oświadczeniu opublikowanym na platformie X zespół The Forge Falcons opisał relację z Halo Studios jako całkowicie jednostronną. Twórcy twierdzą, że studio nie zapewniało im żadnej pomocy technicznej ani kreatywnej, nie było też mowy o jakimkolwiek wynagrodzeniu, nawet symbolicznym. Co więcej, mimo że prace Falconów pojawiały się w oficjalnych zwiastunach, sezonach i materiałach marketingowych, zespół nie usłyszał od twórców gry nawet prostego "dziękujemy".
Jak zaznaczają, nigdy nie oczekiwali pieniędzy, ale promowanie ich contentu jako części oficjalnej zawartości bez żadnej rozmowy czy uznania było dla nich frustrujące. Dodali też, że podobne doświadczenia miało wielu innych twórców Forge, którzy również zrezygnowali z aktywności przy Halo Infinite.
Z Halo do Fortnite'a. Unreal daje więcej możliwości
Po odejściu z Halo Infinite The Forge Falcons zamierzają przenieść swoją działalność do świata Fortnite'a. Planują rozwijać projekty na silniku Unreal Engine, korzystając z Island Creator Program - systemu stawiającego na transparentność, jasne zasady współpracy i konkretne wynagrodzenie dla twórców treści.
Dla Falconów oznacza to szansę na dalszy rozwój i większą niezależność. Społeczność Halo zareagowała na ich decyzję z mieszanką zrozumienia i żalu. Wielu graczy uznało, że odejście zespołu to sygnał ostrzegawczy dla Halo Studios, które powinno wreszcie docenić społeczność Forge jako integralną część żywotności gry.
Czy wiesz, że...
W ramach trybu Forge w Halo Infinite społeczność stworzyła już ponad milion unikalnych map i trybów gry. Niektóre z nich wyłączono oficjalnie do rotacji matchmakingowej, a nawet wypromowano pod szyldem Xboksa podczas dużych wydarzeń, takich jak Xbox Games Showcase.