Elden Ring Nightreign nie schodzi w ostatnich dniach z ust żadnego fana FromSoftware, Soulsów czy wymagających gier wysoko wieszającym poprzeczkę dla graczy. Mówi się o rekordach, o ogromnym zainteresowaniu i rosnącej z każdym kolejnym dniem popularności. Nightreign utrzymuje się w czołówce rankingu najchętniej ogrywanych tytułów na Steamie, bije rekord za rekordem i jasno daje do zrozumienia, że FromSoftware jeszcze nie raz nas zaskoczy.
Przy całej tej popularności i pochwałach dla wymagającej, angażującej rozgrywki, nie obyło się bez krytyki. W pewnym momencie na Steamie widać było mieszane opinie i średnią pozytywnych recenzji oscylującą wokół 50%. Głównym powodem wątpliwości graczy był brak trybu dla dwóch osób. Grać można tylko w pojedynkę lub w trzyosobowej grupie, co nie jest wygodne dla wielu użytkowników. Każdy doświadczony gracz wie pewnie, że łatwiej jest namówić jedną osobę do wspólnej gry, niż próbować znaleźć odpowiedni czas dla grupy trzech osób.
Temat zaadresował już wcześniej Junya Ishizaki, reżyser Elden Ring Nightreign, tłumacząc, że funkcja ta została po prostu przeoczona podczas procesu produkcji. Ishizaki przeprosił za zaistniałą sytuację i wyjaśnił, że gra została zaprojektowana przede wszystkim z myślą o trzech osobach i balansowana dla tego trybu. Poinformował wtedy jedynie o potencjalnym rozważeniu dwuosobowych party jako późniejszego wsparcia gry. Nie brzmiało to jednak jak wysoki priorytet dla deweloperów.
Na szczęście teraz właśnie tak to brzmi: "Oprócz dodatku DLC, który ukaże się jeszcze w tym roku, stopniowo wprowadzane będą nowe elementy, w tym ulepszone walki z istniejącymi Nightlordami, które rozpoczną się w tym miesiącu, a także wyprawy w parach, które pojawią się w późniejszym terminie. Dziękujemy za wasze wsparcie" - możemy przeczytać w nowym poście na Twitterze FromSoftware, w którym studio informuje o dalszych planach rozwoju Elden Ring Nightreign.
Jednym słowem: tryb dla dwóch osób nadchodzi, ale nie wiemy jeszcze kiedy. "Niedługo" może oznaczać w tym tygodniu, miesiącu albo w tym roku. Obyśmy nie musieli jednak czekać na premierę tak istotnej zmiany aż do debiutu DLC. Samo stworzenie możliwości wejścia do gry w dwuosobowych party nie jest prawdopodobnie dużym wyzwaniem dla deweloperów. Wyzwaniem będzie jednak balans. Nie chcemy bowiem, żeby Elden Ring Nightreign faworyzował którąś z opcji i zachęcał do wybierania jednego trybu ponad resztą.