Wystarczyły zaledwie cztery godziny w studiu nagraniowym, by Cox stał się najbardziej rozpoznawalną twarzą - a właściwie głosem - jednego z najlepiej ocenianych tytułów 2025 roku.
Jak przyznał podczas jednego z paneli na konwencie "Washington State Summer Con", nie miał pojęcia, w czym bierze udział.
Podobno gra jest świetna - ale ja sam nie gram, więc trudno mi to ocenić. Nie miałem okazji jej sprawdzić. Mój agent zapytał, czy chciałbym nagrać kwestie do gry, więc zgodziłem się. Spędziłem w studiu może cztery godziny. Ludzie ciągle mówią, jaka ta gra jest niesamowita, gratulują mi, a ja czuję się z tym trochę jak oszust.
Małe studio, wielki rozgłos
Za sukcesem Clair Obscur stoi wspomniane we wstępie francuskie studio Sandfall Interactive, które zatrudnia zaledwie 30 osób. Jednak nie przeszkodziło to w osiągnięciu spektakularnych wyników - w ciągu pierwszych 24 godzin gra sprzedała się w nakładzie 500 tysięcy egzemplarzy, a po miesiącu licznik przekroczył barierę 3,3 milionów. Swoje uznanie dla niesamowitej twórczości wyraził nawet prezydent Francji. Poza Coxem w produkcji uczestniczyły również inni znani artyści - m.in. Andy Serkis (Alfred w "Batmanie" Reevesa), Ben Starr (Clive Rosfield z Final Fantasy 16) i Jennifer English (Shadoheart z Baldur's Gate 3).
Wynik, który rozbudza apetyt
Dla Sandfall Interactive Clair Obscur: Expedition 33 to dopiero początek. Deweloper potwierdził już prace nad kolejnym projektem, który - według dyrektora operacyjnego i producenta François Meurisse'a - ma być jeszcze bardziej ambitny i wymagający.
[…] Nie mogę się doczekać kolejnego projektu, bo tym razem zaczynamy z dużo lepszej, bardziej doświadczonej pozycji niż pięć lat temu, kiedy zakładaliśmy studio. To oczywiście wiąże się też z większymi oczekiwaniami, więc czeka nas spore wyzwanie. Ale mogę powiedzieć, że mamy - a szczególnie Guillaume Broche (CEO firmy - dop. red.) ma - świetne pomysły na następną grę.
Tymczasem debiutancka produkcja wciąż ma się dobrze - twórcy zapowiedzieli kolejne usprawnienia, nowe opcje lokalizacji i tryb fotograficzny. Co prawda na ten moment nie ujawniono żadnych szczegółów, ale możliwe, że w przyszłości pojawi się także DLC.
Sukces z zaskoczenia
Biorąc pod uwagę sytuację i rozwój wydarzeń trudno dziwić się słowom aktora o tym, że czuje się nieswojo - gdy po czterech godzinach pracy, nie spodziewając się niczego specjalnego, nagle zaczął otrzymywać gratulacje z całego świata. Jednak artysta, pomimo zaskoczenia, nie krył radości.
[…] Naprawdę ogromnie cieszę się z sukcesu studia, bardzo im kibicuję.
Chociaż Charlie Cox sam nie jest graczem, jego głos na zawsze zapisał się w świadomości graczy.