CD Projekt zmienia priorytety. Wiedźmin 4 najpierw na konsole!

Wiedźmin 4
Wiedźmin 4materiały prasowe
Kiedy zaczynaliśmy tę współpracę, mieliśmy bardzo ambitne cele. Zawsze tworzyliśmy gry z myślą o PC, a potem próbowaliśmy je skalować w dół - i to sprawiało nam w przeszłości sporo problemów. Dlatego tym razem postanowiliśmy podejść do projektu od drugiej strony i skupić się przede wszystkim na wersji konsolowej. Pracując z Unreal Engine, szybko zdaliśmy sobie sprawę, jak trudne będzie osiągnięcie zakładanych celów - czyli np. stabilnych 60 klatek na sekundę na PlayStation 5. To wymaga dużych nakładów pracy, dlatego rozpoczęliśmy rozmowy i analizę tego, co musimy opracować technologicznie, by to było możliwe
Charles Tremblay - wiceprezes ds. technologii w CDPR.
Na tym etapie trudno jeszcze powiedzieć, dokąd nas to doprowadzi, ale obecnie naszą główną ambicją jest zapewnienie płynności 60 FPS-ów na konsoli - nie chcielibyśmy wracać do 30 FPS-ów
Charles Tremblay - wiceprezes ds. technologii w CDPR.

Najtwardszy orzech do zgryzienia

Chciałbym móc powiedzieć, że już zrobiliśmy w tym obszarze dużo, ale tak nie jest - to dopiero kolejna rzecz na naszym radarze. Jedno jest pewne: uzyskanie 60 FPS-ów na konsoli Xbox Series S będzie naprawdę ogromnym wyzwaniem. Powiedzmy po prostu, że musimy jeszcze znaleźć na to rozwiązanie
Charles Tremblay.

Co z graczami PC?

Zawsze staramy się wycisnąć z PC-ów maksimum możliwości. To kwestia kreatywnego podejścia do tego, jak najlepiej wykorzystać ich potencjał. Wiemy, że już teraz mamy solidne fundamenty na konsolach, które nadal chcemy rozwijać, ale równolegle będziemy ustalać, co to dokładnie oznacza w praktyce - jedno jest pewne: planujemy dalej rozbudowywać wszystkie funkcje związane z ray tracingiem
Jakub Knapik, dyrektor artystyczny CDPR.
CDPR zaczynało jako firma pecetowa i zdecydowanie chcemy zapewnić najlepsze możliwe doświadczenie dla graczy PC. Ale jest zbyt wcześnie, by powiedzieć, co to dokładnie będzie oznaczać w przypadku Wiedźmina 4
Charles Tremblay.

Tech demo zachwyca, ale to dopiero początek drogi

W tym momencie mamy pełną świadomość, że przed nami jeszcze mnóstwo pracy. To wciąż tylko demo technologiczne - nie ma jeszcze pełnej pętli rozgrywki, nie ma systemu walki, wiele rzeczy nie działa. Ale kierunek jest jasno wytyczony - i właśnie do tego dążymy w Wiedźminie 4. Za wcześnie, by powiedzieć, czy uda nam się to w pełni osiągnąć, ale na pewno damy z siebie wszystko
Charles Tremblay.
Digital Dragon 2025: Krakowskie święto gamedevuInteria.plINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?