Nieuchronnie zbliżamy się do jednej z najgorętszych premier drugiej połowy roku. Battlefield 6 stanie przed szansą wkupienia się w serca fanów legendarnej marki, która jednak nie znajduje się od kilku lat w idealnym położeniu. Cień na tę franczyzę rzuciła fatalna premiera futurystycznego shootera Battlefield 2042.
Wszystko wskazuje jednak na to, iż BF 6 może zmyć tę plamę i przywrócić serię na właściwe tory. Teraz w jednym z ostatnich komunikatów będących poniekąd istną niespodzianką, EA zdradziło swoim graczom bardzo ciekawą rzecz. Chodzi konkretnie o wiadomość e-mail rozsyłaną przez giganta do właścicieli kont EA.
Na specjalnej grafice uwypuklającej możliwości konsoli PlayStation 5 i wspominającej o funkcji crossplay pojawiła się wzmianka o dwóch klasycznych trybach rozgrywki na konsolach. Nie jest niczym odkrywczym, że Battlefield 6 będziemy mogli ogrywać na Xboksach i PlayStation w trybie wydajności lub jakości.
Dużą niespodzianką może być jeden konkretny komunikat, wskazujący, że na konsoli będziemy w stanie wykrzesać nawet 120 klatek na sekundę w grze. Nie do końca jednak wiadomo w jakich warunkach i na jakich konkretnie ustawieniach moglibyśmy liczyć na taki poziom płynności.

Ponadto nigdzie nie jest wspomniane, że jest to stała i docelowa wartość. Jak wiemy, nierzadko liczba klatek na sekundę jest chwiejna zależności od optymalizacji sprzętowej gry, rozdzielczości oraz chociażby tego, w jakim miejscu na mapie się znajdujemy. Z pomocą przychodzi FAQ zaprezentowane przez EA za pośrednictwem oficjalnej strony. Tak wygląda pełna rozpiska możliwości konkretnych konsol i trybów:
- Xbox Series | S: maksymalna rozdzielczość 1080p i docelowa liczba 60 kl./s
- Xbox Series | X - tryb jakości: maksymalna rozdzielczość 1440p i docelowa liczba 60 kl./s
- Xbox Series | X - tryb wydajności: maksymalna rozdzielczość 1280p i docelowa liczba 80+ kl./s
- PlayStation 5 - tryb jakości: maksymalna rozdzielczość 1440p i docelowa liczba 60 kl./s
- PlayStation 5 - tryb wydajności: maksymalna rozdzielczość 1280p i docelowa liczba 80+ kl./s
- PlayStation 5 Pro - tryb jakości: maksymalna rozdzielczość 2160p i docelowa liczba 60 kl./s
- PlayStation 5 Pro - tryb wydajności: maksymalna rozdzielczość 1620p i docelowa liczba 80+ kl./s
Jak słusznie zauważa serwis mp1st, w testach analityków z Digital Foundry wyszło, że podstawowy model PS5 był w stanie osiągnąć w szczycie 100 fps-ów, jednak średnia wartość podczas rozgrywki balansowała między liczbą 80 a 90. Od testów minęły prawie dwa miesiące, więc nie możemy wykluczyć tego, że EA DICE nie podjęło się jeszcze lepszej optymalizacji swojego flagowego tytułu.










