Xenon - specyfikacja ujawniona

Specjaliści z Xbox Advanced Technology Group - pracujący nad architekturą techniczną Xenona, czyli następcy konsoli Xbox - ogłosili pierwsze istotne fakty, wskazujące na potencjalną moc i potęgę nowej platformy Microsoftu!

Nie jest to co prawda ostateczna konfiguracja, lecz daje konkurencji oraz wszystkim zainteresowanym sporo do myślenia.

Wczesną dokumentację, dotyczącą specyfikacji technicznej Xenona, objawił światu Pete Isensee z Xbox Advanced Technology Group, podkreślając jednocześnie, że do momentu ukończenia prac nad konsolą Microsoftu wiele danych może ulec zmianie. Zaprezentowany materiał jest jednak filarem konstrukcyjnym nadchodzącej konsoli i przedstawia realne oblicze następcy Xboxa.

Przewidywana specyfikacja techniczna Xenona:

CPU: 3.5+* GHz PowerPC; z 3 niezależnymi rdzeniami procesora na pojedynczym chipie, każdy taktowany prędkością 3.5+* GHz,
GPU: 500+* MHz chipset graficzny firmy ATI; z 48 "Arithmetic Logic Unit" (ALU), Direct3D 9.0, Pixel Shading 3.0, Vertex Shaders,
RAM: 256+* MB pamięci RAM; przy 22.4+* GB/sec przy dzielonym paśmie pomiędzy CPU oraz GPU,
Audio: efekty dźwiękowe przetwarzane przez CPU,
Media: napęd 12x DVD,
Kontroler: kompatybilny z dotychczasowym, lecz nowy będzie dodatkowo wyposażony i jednocześnie okrojony o klawisze "biały" i "czarny",
Porty: 4 dla kontrolerów, 2 na karty pamięci, USB 2.0, VGA "output" - opcjonalnie,
Karta pamięci: mobilne nośniki "Memory Card" o pojemności 64 MB,

+* - zaznaczone parametry mogą do dnia premiery zostać zmodyfikowane na korzyść wydajności systemu.

Jeśli analizując ostatnie doniesienia prasowe, pominęliście fakty wskazujące jednoznacznie na niekompatybilność Xenona z dotychczasową konsolą Xbox, koniecznie zapoznajcie się z tym artykułem.

W moc obliczeniową przedstawionego powyżej zestawienia nikt nie śmie wątpić, a z pierwszymi próbkami dokumentującymi to w praktyce możecie zapoznać się ściągając ten plik (29,4 MB). W demie "XNA" możecie podziwiać wizję modelowania brył podczas zderzenia czołowego dwóch sportowych pojazdów.

Załączone na marginesie obrazki to koncepcyjne projekty zapalonych grafików, tak właśnie wyobrażających sobie następcę platformy Xbox. Artystyczne wizje nie mają nic wspólnego z oficjalnym wyglądem Xenona - jeżeli wyniknie jakakolwiek zbieżność wizualna, będzie ona absolutnie przypadkowa.

Na koniec dodajmy, że zgodnie z przyjętą strategią oraz priorytetowymi założeniami marketingowymi Microsoftu, premiera Xenona powinna mieć miejsce już w roku 2005.

Zastanawiamy się, czy Bill Gates przyjmuje dobrą taktykę, planując wypuszczenie na rynek swojego "nowego dziecka" przed premierą konsoli PlayStation 3?

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: specjaliści | Xbox
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama