Xbox 360: Więcej MMORPG i świeżynek

Kontynuujemy raport z ostatniej edycji magazynu Famitsu, poświeconej wyłącznie konsoli Xbox 360.

Dziennikarze przeprowadzili serię wywiadów pośród japońskich twórców gier, aby sprawdzić, jak w ich opinii potoczą się losy pierwszej konsoli następnej generacji po jej sukcesie w Ameryce Północnej i Europie oraz porażce w Kraju Wschodzącego Słońca.

Władze korporacji Square Enix uznały za sukces, że jako pierwsza firma z Japonii zamierza wydać masową grę online na konsolę Xbox 360. Trwające obecnie testy wersji beta "Final Fantasy XI" w Japonii, Ameryce i Europie zostaną zakończone już niedługo. Reprezentujący firmę Hiromichi Tanaka stwierdził, że główny nacisk w promocji swojej gry firma zamierza położyć na Stary Kontynent. Szczegóły odnośnie samej obsługi gry zostaną ujawnione w najbliższych tygodniach. Tanaka wspomniał również, iż japoński potentat przygotowuje się do opracowania następnego sieciowego RPG. Odmówił jednak ujawnienia szczegółów poza faktem, iż gra powinna być gotowa w przyszłym roku.

O opinię odnośnie sytuacji pierwszej konsoli następnej generacji zapytano również Hiroyuki Miyazaki z korporacji Sega. Na łamach Famitsu Xbox 360 przedstawiciel firmy podał, iż możemy spodziewać się pokazów nowych projektów na targach E3 w tym roku - gry będą skierowane głównie na rynki Ameryki Północnej i Europy. Obecnie studio kończy prace nad "Chromehounds" i gra powinna ukazać się przed RPG-iem "Blue Dragon" od zespołu Mistwalker. Miyazaki, zapytany o możliwość konwersji z automatów "Virtua Fighter 5" i "House of the Dead 4", stwierdził, że firma bierze te tytuły pod uwagę w swoich planach, ale zależy to od tego, czy odniosą sukces w salonach gier.

Famitsu Xbox 360 o zdanie zapytało też Naohiko Hoshino z AQ Interactive. Stosunkowo nowy na rynku gracz w znacznym stopniu zainteresował się konsolą Microsoftu. Pod koniec 2005 roku firma zapowiedziała trzy duże tytuły z myślą o platformie Xbox 360: RPG "Cry On" i dwie gry akcji: "Bullet Witch" oraz "Vampire's Rain".

Hoshino potwierdził, że w projekty zainwestowano znaczną ilość gotówki i jest to bardzo ryzykowna zabawa tym bardziej, iż są to całkowicie świeże pomysły, a nie kontynuacje znanych serii. Zdaniem AQ gracze są bowiem znudzeni stałym graniem w znane tytuły i oczekują nowości. Jeśli trzy tytuły odniosą sukces firma zamierza rozwijać je w dalsze serie, ale nie w postaci kontynuacji, a odrębnych tytułów sieciowych oraz gier dla automatów i telefonów komórkowych. Hoshino podał, że AQ obecnie rozważa zajęcie się kolejnymi dwoma lub trzema projektami tylko na Xboxa 360.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | Xbox | xbox 360
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy