Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

X-Men 2: Wolverines Revenge - PS2, Xbox

Pełny tytuł: X-Men 2: Wolverine's Revenge
Platforma: PlayStation2, Xbox, Gamecube, GameBoy Advance
Wydawca: Activision
Developer: GenePool Software
Dystrybutor w kraju: LEM
Gatunek: Przygoda / Akcja / S-F
Premiera w kraju: 7-V-2003 (dzisiaj!)
Ocena: 8.8/10

Czy rozumiesz idee serii X-Men?
Najgorsze co może przydarzyć się grze ambitnej, z polotem i nawiązującej do jakiegoś określonego źródła (w tym przypadku - serii komiksowej) to niezrozumienie ze strony gracza, który nie posiada określonej wiedzy z zakresu poruszonego w opracowywanym dziele. Byście choć powierzchownie zapoznali się z ideami oraz problematyką poruszoną w "Wolverine's Revenge" sięgnijmy na momencik do źródeł powstania "X-Men'ów". Pamiętajcie, że dopiero po zgłębieniu gruntownej wiedzy z zakresu Marvel'owskiej serii spojrzycie na dzieło wydane przez Activision z pełnym zrozumieniem. Tak przygotowani będziecie zdolni do wydania własnego werdyktu grze pt. "X-Men 2: Wolverine's Revenge"! Dajcie się wciągnąć w przygodę pełną niebezpieczeństw, oryginalnych bohaterów oraz niespotykanych patentów w materii grywalności, gdyż naprawdę warto. A może od tej chwili przeobrazicie się w zagorzałych fanów Logan'a / Rosomaka? Zanim to jednak nastąpi, poczyńcie pierwszy krok w kierunku odkrycia fenomenu popularności "X-Men'a". Tym krokiem niech będzie zapoznanie się z poniższą recenzją ocierającą się o genezę powstania komiksowego kultu sygnowanego logiem "Marvel Comics".

Od czego się zaczęło?
Historia naszych jakże oryginalnych bohaterów sięga roku 1963, kiedy to wydawca "Marvel Comics" Stan Lee u szczytu działalności ruchu na rzecz praw obywatelskich stworzył "X-Men'ów"! Była to wyjątkowa grupa komiksowych postaci, gdyż obrazowała wyszukane skrajności oraz wahania osobowościowe. Bez cienia wątpliwości można rzec, że "X-Men'i" nie byli ludźmi doskonałymi. Nieobce były im szyderstwa, złośliwości, ironie, kpiny a także zachowania czysto aspołeczne. Pomimo tych odmienności od wzorcowych, przykładnych postaci komiksowych wzbudzili wśród czytelników sporą sympatię, gdyż jako nieliczni walczyli: z niekorzystnym układem politycznym, o miejsce na naszym ziemskim padole ale także nie pozostawali w ofensywie do własnych niedoskonałości. Te bogactwo kulturowo-wyznaniowe przemieszane z najwyższymi wartościami doczesnymi oraz ideologicznymi podziałało na odbiorców niczym ładunek wybuchowy. Eksplozja popularności była na tyle duża, że "X-Men'i" przetrwali już 40 lat i nadal cieszą się niesłabnącą popularnością! Najlepszym tego dowodem jest wchodząca właśnie na krany kin druga odsłona "X-Men", którą możemy oglądać dzięki dystrybutorowi Syrena.

Dziś premiera!
Nasz konsolowy "X-Men 2: Wolverine's Revenge" doczekał się premiery równolegle z wejściem na ekrany kin drugiej części filmu "X-Men". Najlepszą jednak informacją jest fakt, że nasza rodzima premiera tej pozycji została zaplanowana przez Licomp Empik Multimedia na dzisiaj (!) - tj. 7 maja 2003 (tym większa nasza radość, że jako nieliczni na naszym kontynencie [a tym bardziej w kraju] już spieszymy z opublikowaniem wnikliwej recenzji!). Gra została skompilowana na praktycznie wszystkie najbardziej popularne next-gen'y: PlayStation 2, Xbox'a, GameCube oraz GameBoy'a Advance! Jest to jak dotąd jedyna i niepowtarzalna okazja wcielenie się w postać Wolverine'a. Nie zmarnuj graczu tej ekscytującej szansy!

3... 2... 1... KLAPS - AKCJA!
Historia opowiedziana w grze rozpoczyna się od odkrycia faktu, że w ciele Wolverine'a został aktywowany X-Wirus. Od tej chwili mamy jedynie 48 godzin na odszukanie antidotum i tym samym wybawienie naszego bohatera ze śmiertelnego zagrożenia! Ale kim jest nasza tytułowa postać? - zapytasz. Już spieszymy drogi czytelniku z przybliżeniem Ci jego natury, charakterystycznych cech oraz indywidualnych, unikalnych możliwości!

Metryczka naszego bohatera (Logan / Wolverine):
Nazwisko: Logan
Wzrost: 167 cm
Waga: (bez szkieletu z adamantium) 90 kg, (ze szkiletem) 136 kg
Oczy: niebieskie
Włosy: czarne
Zajęcie: łowca przygód
Status prawny: obywatel Kanady z przeszłością kryminalną
Poprzednie pseudonimy: Weapon X
Miejsce urodzenia: nieznane
Stan cywilny: kawaler
Znani krewni: brak

Wolverine - kryminalista poddany nieludzkim eksperymentom
Wolverine to mutant z właściwościami szybkiej regeneracji swego ciała. Każda rana, nawet najgłębsza, każde uszkodzenie struktury jego tkanek jest natychmiast poddawane procesowi "zdrowienia", który bardzo szybko przywraca jego organizm do normy. Stąd też wszystkie krwawe walki, a także trucizny nie wywołują u niego takich skutków jak u zwykłego człowieka. Wolverine posiada także niezwykle wyostrzone zmysły węchu, słuchu i wzroku. Szkielet Logana został pokryty super materiałem Adamantium, podczas nieludzkich eksperymentów. Wtedy to otrzymał także swoje niezniszczalne pazury, wykonane z tego samego materiału. Eksperyment ten był przeprowadzony wbrew jego woli. Nasz bohater doznał wtedy ogromnego szoku. Następstwem tego było całkowite zdziczenie i odebranie mowy.

Eksploruj, skradaj się i walcz!
Sam Wolverine prezentuje się (od pierwszego wejrzenia ;-) niezwykle przerażająco (i tak powinien!). Jego "przyodzianie" laboratoryjnymi przyrządami pomiarowo-badawczymi w połączeniu z półnagim image'm tworzą klimat grozy, który dodatkowo dopełnia dobrze zaaranżowana ścieżka dźwiękowa. Jej mocne akcenty instrumentów filharmonijnych podkreślają skutecznie napięcie i stan ciągłej niepewności.

Dzięki prostemu i intuicyjnemu rozplanowaniu "ruchów" (ciosy, specjale) bohatera na klawiszach funkcyjnych pada nawet największy laik już po kilku minutach grania poradzi sobie z efektownym rozgromieniem kilkuosobowego bojowo nastawionego pododdziału żołnierzy! To nie Tekken, gdzie należy zgłębić setki uderzeń, bloków czy "rewersami". "X" odpowiada za podskok, "kwadrat" za ciosy rękoma, "trójkąt" za uderzenia kończynami dolnymi, "O" wspomaga nas w wykonywaniu ciosów specjalnych oraz umożliwia zadanie w biegu uderzenia dłońmi w zakresie 360 stopni! "R1" zezwala naszemu bohaterowi zakradać się do przeciwników celem zaatakowania w wymiarze "Stealth Kills"! "R2" wysuwa niezastąpione "śmiercionośne pazury", a "L2" wytęża nasze zmysły! Ta ostatnia z wymienionych umiejętności jest niezastąpiona w tropieniu wrogów (widzimy ślady butów na ziemi pod wpływem pozostawionej "skazy cieplnej") oraz wyczuwaniu niebezpieczeństw (rozpoczyna wtenczas wibrować pad). Tę oryginalną umiejętność będziemy wykorzystywać teoretycznie co krok - rozpocznie się praktycznie od miejsca, gdzie musimy przbrnąć przez zaminowane pole. Wyostrzenie zmysłów pozwoli nam wtenczas prześwietlać wzrokiem warstwy zalegającego śniegu i gleby celem wyodrębnienia niebezpiecznych ładunków. Coraz to mocniejsze wibracje będą nas dodatkowo wspomagały w omijaniu zdradzieckich pułapek i zasadzek.

Nasz wzrok cieszą dodatkowo możliwości zniszczenia większości elementów otoczenia - co przy większej zbiorowej "zadymie" procentuje "szałem destrukcji". Ogólnie ujmując oprawa wizualna trzyma standardowy poziom - nie wychyla się ani w stronę indywidualności ani przeciętniaka. Jest rzeczowa, klimatyczna, a potrafi czasami nawet miło zaskoczyć... szczególnie w kwestii warunków atmosferycznych.

Fabułę gry podzielono na 6 głównych rozdziałów zawierających w sobie zazwyczaj po kilka aktów. I tym oto sposobem mamy: REBIRTH (4 akty), LONE WOLF DOWN (5 aktów), RETURN TO WEAPON X (5 aktów), INTO THE VOID (7 aktów), FORCE OF NATURE (2 akty) oraz THE DEEPEST CUT (1 akt, finałowe starcie) - co daje nam łącznie 24 ekscytujące misje! Mówiąc tonem slangowym - jest w co "szpilić".

Charakterystyczne cechy produkcji:

  • Niesamowite moce mutantów - Znak firmowy Wolverine'a to jego szpony, którymi z łatwością toruje sobie drogę przez oddziały wroga. Praktycznie niezniszczalny szkielet czyni go bardzo odpornym, wytrzymałym i pozwala na szybkie leczenie ran.
  • Nie tylko szybka akcja - czasem trzeba działać po cichu! - Grając trzeba nauczyć się działać po cichu aby dostać się do najmocniej strzeżonych obiektów. Jeżeli zostaniesz zauważony rozpocznie się bitwa, w której wykorzystasz wszystkie specjalne umiejętności Wolverine'a. Ale uważaj: niemal wszystko dookoła może zostać wykorzystane do walki, zniszczenia lub rzucenia w Ciebie.
  • Oddani przyjaciele i niebezpieczni przeciwnicy - Dobrzy znajomi, Beast i Colossus, dołączą do walki gdy będziesz potrzebował pomoc w walce z takimi przeciwnikami jak Sabertooth, Wendigo, Juggernaut, Omega Red, czy Magneto. Profesor Charles Xavier będzie cały czas telepatycznie podpowiadał co zrobić i jak walczyć.
  • Wciągający scenariusz - zupełnie nowa, specjalnie napisana dla tej gry historia, autorstwa legendarnego twórcy komiksów Larry Hama. Pełną zwrotów akcji opowieść podkreślają głosy Marka Hamilla oraz Patricka Stewarta.

    Xbox Vs PS2 a X-Men 2
    Przymierzając się do zrecenzowania "X-Men 2: Wolverine's Revenge" nosiłem się z zamiarem porównania tej gry w wymiarze multiplatformowym - Xbox Vs PS2. Jednak po wnikliwym przeanalizowaniu doszedłem do wniosku, że taki zabieg w przypadku tegoż tytułu nie ma najmniejszego sensu, ponieważ obie edycje nie różnią się między sobą znacząco. A skoro mamy do czynienia z identycznymi konwersjami to na logikę - co tu porównywać!?! Tekstury użyte w obu przypadkach zostały zassane z jednej bazy danych stąd brak jakiejkolwiek odmienności. Ten medal ma swoje dwie strony: użytkownicy platform sprzętowych PlayStation2 (których jest w naszym kraju znacząca przewaga) nie poczują się zdyskryminowani przez developera lecz posiadacze Xbox'ów mogą pokręcić nosami z wewnętrznym sprzeciwem "dlaczego nasz X-Men nie jest jeszcze ładniejszy?". Do graczy oddanych bezkreśnie "zielonookiemu cyklopowi" ze stajni Microsoftu apeluję, że nie mają co narzekać, gdyż "X-Men 2: Wolverine's Revenge" wygląda na ich sprzęcie naprawdę atrakcyjnie. Morał z tego taki, że wszyscy otrzymali dobrze prezentującą się grę niezależnie od posiadanej w domowym zaciszu konsoli.

    Towarzysze, Malkontenci - do Was kieruję swe słowa!
    Znajdą się i tacy, którzy za wszelką cenę będą się starali (bezpodstawnie) zbluzgać X-Men'a 2 za brak jeszcze doskonalszej oprawy AV itp. Do niech kieruję następujące słowa: "Drodzy malkontenci. Producentom nie chodziło o stworzenie foto-realistycznego odpowiednika kinowego przeboju tylko na oddaniu jak najwierniejszego klimatu komiksowych przygód Logana! I właśnie w takich kategoriach powinna być postrzegana produkcja grupy developer'skiej GenePool Software".

    Reasumując
    Jak dla mnie "X-Men 2: Wolverine's Revenge" spełnia wszelkie pokładane nadzieje wiernych i oddanych fanów Marvel'owskiej serii. Wolverine fantastycznie oddaje klimat tego fikcyjnego "komiksowego" świata zabierając nas w wir akcji pełen przygód, intryg oraz ciekawej fabuły. Użyta paleta kolorystyczna buduje właściwy nastrój a dubbing Marka Hamilla oraz Patricka Stewarda dopełnia szczęścia". No i to tyle tytułem oficjalnego wystąpienia do "wątpiących" w potencjał X-Men'a 2. Dla miłośników komiksowego Logana, a do tego wielbicieli gier z gatunku S-F pozycja ta jest obowiązkowa!

    Tajne kody
    Jeżeli pragniecie posiąść w jak najszybszym czasie wszelkie możliwe dodatki (stroje, artworki, filmy itd.) dostępne w grze to "wklepcie" poniżej spisane "tajne" kombinacje!

    Kod dla posiadaczy Xbox'ów:
  • W głównym panelu menu'sów należy "wstukać": X,L,X,L,X,X,L,R,X,L,X,L,X,X,L,R by odblokować wszelkie możliwe dodatki!

    Kody dla posiadaczy PlayStation2:
  • W głównym panelu menu'sów należy "wstukać": trójkąt, O, trójkąt, kwadrat, trójkąt, O, L1 + R1 by odblokować dostęp do wszystkich poziomów!
  • W głównym panelu menu'sów należy "wstukać": trójkąt, kółko, trójkąt, kwadrat x 3, L1 + L2 by odblokować wszystkie kostiumy / stroje dla naszego głównego bohatera
  • W głównym panelu menu'sów należy "wstukać": trójkąt x 2, kółko x 2, kwadrat x2, kółko x 2, L1+ R1 + L2 + R2 by odblokować "cheat menu" dostępne podczas spauzowania gry!
  • W głównym panelu menu'sów należy "wstukać": trójkąt, kółko, trójkąt, kwadrat x 3, R1 + R2 by uzyskać dostęp do wszystkich "Cerebro Files"!

    MartineZ

  • Dowiedz się więcej na temat: mena | Platforma Obywatelska | deweloper | wydawca | menu | Xbox

    Reklama

    Reklama

    Reklama

    Reklama

    Strona główna INTERIA.PL

    Polecamy

    Rekomendacje