Tak, Panie i Panowie, gigant rynku komputerowego nie oparł się trendom, panującym na tym rynku, i oto mamy pierwszą konsolę do gier wyprodukowaną przez Microsoft. Zbudowana jest na procesorze Pentium 233 MMX, z 4 MB kartą grafiki, 210 MB twardym dyskiem i 32 MB RAM, pracuje w systemie Windows 3.1 i umożliwia granie np. w Supaplex, Cheese Terminator czy też inne skomplikowane gry... A teraz na poważnie...
- Procesor: Pentium III-733 MHz
- Pamięć: 64 MB
- Dysk twardy: 8 GB
- Karta grafiki: dedykowany chip NVidia
- Napędy: DVD 2-5x
- Karta dźwiękowa: obsługa standardów 3D Sound
- Kontrolery: 4 porty dla kontrolerów analogowych
Specjalnie dla konsoli X-box firma NVidia zaprojektowała specjalny układ graficzny. Ma on zdolność obróbki trylion polygonów na sekundę (trylion wg amerykańskiego systemu miar to 1 z 12 zerami - czytaj "wielkie mnóstwo"), co na dzień dzisiejszy czyni ten układ najpotężniejszym spośród wszystkich układów konsolowych.
Podobnie jak w przypadku produktów konkurencyjnych (PS2, Dreamcast) X-Box będzie miał maksymalnie uproszczoną obsługę - wystarczy włożenie płyty DVD w napęd. Instalacja będzie uproszczona do granic możliwości, a wszystko oczywiście obsługiwane przez system Windows w specjalnej, konsolowej wersji. Ciekawe, jak rozwiązana zostanie sprawa słynnych "blue screenów"? Podejrzewam, że coś takiego na X-Boxie nie będzie miało miejsca - wszakże nie jest to typowy "składak", tylko sprzęt z precyzyjnie dobranymi komponentami.
Już pod koniec I kwartału roku 2001 konsola powinna być dostępna w sprzedaży. Jeśli dotrze ona do Polski - na pewno zrobimy dla Was test. Parametry obiecują wiele, na pewno będzie to bardzo poważny konkurent Sony PS2, ale nie ma się co okłamywać - na pewno będzie droższy...
A jeśli spragnieni jesteście większej liczby szczegółów oraz kilku filmów z pokazu X-Boxa, zapraszamy na strony Microsoftu - wystarczy kliknąć tutaj.
Tomasz Jarnot