Wywiad z twórcą gry Playboy

W przyszłym tygodniu odbędzie się światowa premiera długo oczekiwanej - głównie przez męską część graczy - produkcji pt. "Playboy: The Mansion".

Wydawcą tej pozycji na terenie Polski jest firma Cenega Poland, której przedstawiciel przeprowadził wywiad z jednym z twórców gry. O szczegółach rozgrywki i roli pięknych kobiet w "Playboy: The Mansion" opowiada Jay Adan.

Co się stanie, kiedy ukończymy 12 misji w trybie fabularnym?

Jay Adan: Na końcu czeka nas mała niespodzianka, ale nie chciałbym jej zdradzać. Oczywiście po ukończeniu kampanii, zawsze możemy przeskoczyć do trybu dowolnego i sprawdzić się w nim.

Jaki wpływ ma umeblowanie i projekty wnętrz naszej willi na gości? Czy możesz przytoczyć jakieś przykłady?

J.A.: Każdy przedmiot w grze (meble czy inne elementy) są opisane różnymi statystykami. Podstawową jest "Ocena wnętrza", której wysoki współczynnik poprawia ogólny nastrój gości, przebywających w danym pokoju. Dodatkowo, bezpośrednie interakcje z przedmiotami mogą wpłynąć na poszczególne elementy psychiki postaci. Przykładowo, jeśli jedna z Playmates zainteresuje się półką z książkami, wpłynie to na rozwój jej osobowości. Ważne jest, aby w willi znajdowało się dużo różnych przedmiotów, z którymi goście będą mogli wchodzić w interakcje.

Czy poszczególne cechy postaci mają wpływ na zachowanie gości?

J.A.: Jeśli któraś z postaci ma szczególną cechę, oczywiście, że wpływa to na pozostałe osoby. Niektóre z tych cech oddziałują tylko na osoby mające bezpośrednią styczność z postacią, inne wpływają na wszystkich gości. Osoba z nastawieniem konfrontacyjnym może na przykład utrudnić życie wszystkim dookoła, a członek ekipy lubiący zaglądać do kieliszka na pewno nie będzie dobrym pracownikiem, kiedy mamy napięte terminy ukończenia nowego numeru. Z drugiej strony, osoby lubiące zabawę należy zapraszać na przyjęcia. Przykładowo - Hef działa niezwykle dobrze na panie.

Czy można jakoś wpływać na poszczególne cechy postaci? Wybierać odpowiednie dialogi? Korzystać z cech postaci, aby rozkręcać towarzystwo?

J.A.: Kluczowe jest to, aby wiedzieć, jakimi cechami dysponuje dana postać. Powiedzmy, że mamy przyjaciółkę, która koniecznie chce poznać nowego mężczyznę. Jeśli przedstawimy ją osobie nieśmiałej, będzie bardzo trudno osiągnąć końcowy sukces. Jeśli dodatkowo kandydat na towarzysza jest wstydliwy, będzie to niemal niemożliwe. Jeśli jednak przedstawimy ją wesołemu, towarzyskiemu i kochliwemu facetowi, przedsięwzięcie się uda.

Czy można jakoś powiększyć takie atrybuty jak siła, mądrość itp.?

J.A.: Oczywiście, że tak. Można tego dokonać na trzy sposoby. Po pierwsze, można skorzystać ze specjalnych przedmiotów, które wpłyną na statystyki bohatera lub gości. Na przykład, trenowanie na siłowni zwiększa siłę i wpływa na chęć rozwoju postaci. Rozmowa o muzyce (albo na inny temat) zwiększy zainteresowanie postaci tym tematem. Można również skorzystać ze zdobytych punktów i przeznaczyć je na 'podrasowanie' postaci.

Ile różnych elementów umeblowania znajdziemy w grze?

J.A.: Dostępnych jest ponad 300 różnych elementów wyposażenia, które można zakupić do willi.

Ile różnych postaci dostępnych będzie w grze?

J.A.: Większość postaci w grze to fikcyjne osoby, stworzone losowo. Dzięki temu gra może wygenerować nieograniczoną ilość różnorodnych postaci. Gracz może również sam skorzystać ze specjalnego edytora postaci.

Jakie będzie zadanie dziewczyn postaci w grze? Jak będą one wpływały na rozgrywkę?

Dziewczyną bohatera może zostać niemal każda kobieca postać, z którą nasz bohater zawiązał ścisłą, romantyczną więź. Od czasu, gdy kobieta zdecyduje się zostać naszą partnerką, zachowywać się będzie nieco inaczej, niż "zwykli" goście. To znaczy będzie mieszkać w willi i może wpaść na przyjęcie bez zaproszenia. Do tego, kiedy nasza partnerka wchodzi w interakcję z gośćmi, wpływa to też na naszego bohatera. Przykładowo, jeśli nasza dziewczyna wda się w sprzeczkę z inną kobietą, pogorszeniu ulegną stosunki nie tylko między obydwoma paniami, ale także między naszym bohaterem, a uczestniczką sprzeczki. Dlatego ważne jest, aby na przyjęciach, na których obecna będzie nasza dziewczyna, obecni byli również goście, którzy jej odpowiadają. Jeśli zdecydujesz się utrzymywać bliskie kontakty z kilkoma dziewczynami, powinieneś starać się spotykać z osobami o różnych zainteresowaniach.

Jak można zdobyć sławę? Tylko poprzez sprzedaż magazynu?

J.A.: Można tego dokonać na kilka sposobów. Po pierwsze, oczywiście, im lepszy jest magazyn, tym bardziej będziesz sławny. Po drugie - Twoja sława rośnie wraz z wystrzałowymi przyjęciami, które organizujesz. Wreszcie, możesz zwiększyć swą sławę dzięki specjalnym wydarzeniom, takim jak przeznaczenie pieniędzy na cele dobroczynne lub pomoc poszczególnym osobom. Oczywiście słabe magazyny, denne przyjęcia i skandale mogą zmniejszyć Twój prestiż.

Ile sławnych postaci dostępnych będzie w grze? Może podasz jakieś przykłady?

J.A.: Biorąc pod uwagę wszystkie playmates, w grze występować będzie ponad 150 sławnych osób. Z tego około 130 bohaterek to playmates, a prócz tego w trakcie przyjęć spotkamy inne, sławne osobistości, takie jak Carmen Electra, aktor Tom Arnold, aktorka Melissa Joan Hart, gwiazda Pop Willa Ford czy legenda baseballa Jose Canseco. Dodatkowo, w grze występować będą również zespoły rockowe, które zajęły się stworzeniem ścieżki dźwiękowej do gry.

Czy w wersji na PC będzie można tworzyć własne postaci? Własne elementy umeblowania? Czy zamierzacie stworzyć społeczność, która będzie się nimi wymieniać i specjalną stronę w tym celu?

J.A.: Narzędzia tworzenia postaci pozwalają graczom tworzenie własnych bohaterów na wszystkich platformach, nie tylko na PC. Dodatkowo, można będzie modyfikować lub tworzyć własne ubrania i biżuterię. Nie będzie się dało tworzyć własnych mebli.

Prócz tworzenia własnego magazynu, czy możesz nam dać przykłady misji, które będą do wykonania w grze? Jakie profity będą wynikały z realizacji misji?

J.A.: Weźmy na przykład misję Fundacji Playboya. Jak wszystkie misje w grze, również ta opiera się na prawdziwej Fundacji Playboya. Fundacja zajmuje się ochroną i rozszerzaniem idei wolności osobistej i sprawiedliwości społecznej. W tej misji będziemy musieli stworzyć Fundację Playboya, przekazując na jej cel pieniądze własne oraz innych osób. Z pieniędzy tych będziemy mogli sfinansować produkcję pierwszego, ważnego projektu filmowego. Kilka rzeczy wydaje się być prostych - trzeba znaleźć odpowiednich ludzi do nakręcenia filmu i zgromadzić grupę filantropów, którym przedstawimy projekt i Fundację. Niestety, reżyser, który miał zająć się kręceniem, został aresztowany za protesty polityczne, a kompozytor stracił wenę. W czasie, gdy borykasz się z tymi problemami, musisz pamiętać o organizacji przyjęcia dla filantropów - tylko dzięki niemu będziesz mógł ich namówić do sfinansowania projektu. Wreszcie, gdy wszystko wydaje się być na dobrej drodze, grupa polityków grozi, że zorganizuje protesty przeciwko projektowi i domaga się spotkania. Oczywiście, wszystko ostatecznie dobrze się skończy. Jesteś przecież Hugh Hefnerem - Tobie zawsze się udaje.

Wykonywanie misji może wiązać się z różnymi profitami. Prawdę mówiąc, za każdym razem, gdy osiągniemy jakiś cel, otrzymujemy konkretną ilość punktów, którą później możemy wykorzystać do odblokowania opcji specjalnych - takich jak skany z archiwalnych numerów czy premie. Niektóre misje automatycznie odblokowują pewne elementy, takie jak basen czy nowe przedmioty, które można zakupić do swojej willi.

Ile godzin trwać będzie wykonanie misji w trybie fabularnym?

J.A.: W zależności od gracza, tryb fabularny zająć może od 20 do 30 godzin. Oczywiście po jego zakończeniu, gra się nie kończy. Można wciąż grać w trybie dowolnym. Zabawa w willi Playboya nigdy się nie kończy.

Skąd wzięliście inspirację dla przedmiotów, które można zakupić. Czy wszystkie pochodzą z willi Playboya? Czy korzystaliście np. z oryginalnych wzorów i fotografii?

J.A.: Nie ma co do tego wątpliwości - wizyta w oryginalnej willi Playboya była prawdziwą ucztą dla grafików pracujących nad grą. Wysłaliśmy głównego grafika, Setha Spauldinga, na wycieczkę krajoznawczą po tym słynnym obiekcie. Seth dokładnie zwiedził willę i wrócił z fotografiami, nagraniami wideo i notatkami. W grze nie odtwarzamy willi dokładnie tak, jak ona wygląda, ale pozwalamy graczowi stworzyć ją we własnym stylu. Oczywiście, każdy gracz ma swoją wizję wymarzonej willi, a my pozwalamy mu ją zrealizować. Wiele rzeczy, które znajdują się w prawdziwej willi, trafiło do gry, ale można też skorzystać z innych elementów wyposażenia - gracz nie jest do niczego zmuszany. W trakcie gry otrzymamy dostęp do kolejnych lokacji w willi - do basenu, klubu, czy słynnej groty...

Ile różnych animacji znajduje się w grze? Czy będą dostępne animacje dotyczące seksu?

J.A.: Mamy ponad 700 różnych animacji w głównej grze i dodatkowych 50 animacji występujących specjalnie w sesjach zdjęciowych. Jest wśród nich 12 animacji dotyczących seksu.

Co znajdziemy w archiwach?

J.A.: Archiwa zawierają dużą ilość okładek magazynów Playboy, fotografii playmates oraz unikatowe zdjęcia z osobistych archiwów Hefa. Dotąd dostęp mieli tylko goście jego willi.

Czy przewidujecie ukryte tryby gry?

J.A.: Tak, w grze można używać specjalnych kodów, które będzie można kupić. Można też odblokować specjalne opcje i zadania do wykonania.

Czy w przyszłości przewidujecie dodatkowe elementy do pobrania z internetu?

J.A.: Istnieją takie plany, ale w tej chwili nie mogę podać żadnych szczegółów.

W jaki sposób odtworzyliście playmates i VIP-ów w grze?

J.A.: W bardzo wczesnej fazie projektu dyskutowaliśmy w ramach studia oraz z przedstawicielami Playboy Enterprises na temat wizualnej strony gry. Przedstawienie 'świata rzeczywistego' - ludzi, przedmiotów itp. było naprawdę dużym wyzwaniem. Marka Playboy jest postrzegana jako pionier w dziedzinie estetyki i przedstawiciele firmy bardzo nam pomogli w rozwiązywaniu problemów, na które napotkaliśmy w trakcie tworzenia gry.

Biorąc pod uwagę, że nasze postacie będą brały udział w wyjątkowych (a czasem bardzo humorystycznych) przedsięwzięciach, postanowiliśmy utrzymać grę w stylu pośrednim między foto-realizmem, a całkowitą "kreskówkowością".

Czy korzystacie z technologii motion capture przy tworzeniu animacji?

J.A.: Nie, z powodów przytoczonych powyżej, nie stosowaliśmy tej techniki w trakcie tworzenia gry.

Czy wydarzenia w grze były w jakiś sposób inspirowane prawdziwymi, zabawnymi zdarzeniami, które miały miejsce w willi?

J.A.: Dzięki pomocy firmy Playboy, zarówno willa, jak i życie Hefa zostało nam przybliżone bardzo dokładnie. Otrzymaliśmy wiele informacji i opisów zdarzeń, które trafiły do gry i poszczególnych misji.

Co powoduje, że jedna okładka jest lepsza od innej? Jaki wpływ na grę ma ocena okładki?

J.A.: Wiele elementów wpływa na odbiór okładki przez czytelników. Najważniejsze to jakość fotografa i atrakcyjność modelki. Im lepsze ich statystyki (np. budowa ciała i ogólny czar modelki), tym lepsza będzie okładka. Po drugie, ważny wpływ mają stosunki pomiędzy fotografem i modelką. Jeśli nie znoszą się na wzajem, raczej nie powstanie wspaniałe zdjęcie na okładkę. Wreszcie, ważna jest sława i ogólne nastawienie osób zaangażowanych w proces tworzenia okładki.

Te same zasady dotyczą artykułów i pictoriali?

J.A.: Tak.

Jak ilość reklam w magazynie wpływa na sprzedaż i dochody?

J.A.: Czytałeś kiedyś magazyn, który był niemal od początku do końca wypełniony reklamami? Chciałbyś kupić następny taki numer? Tak samo jest w grze. Choć reklamy przynoszą dochody, może się to obrócić przeciwko twórcom - czytelnicy są przecież najważniejsi.

Czy na rynku znajdują się inne magazyny, konkurujące z Playboyem?

J.A.: W grze znajduje się cała misja poświęcona temu tematowi. Były czasy, że Playboy walczył o przetrwanie. Oczywiście, ostatecznie wszystko dobrze się skończyło.

Jakie miejsca w willi są naprawdę zadziwiające? Czy znajdziemy je w grze?

J.A.: Najsłynniejsza jest grota - to jedna z ikon willi Playboya. Wszyscy chcą wiedzieć, co się tam dzieje... a teraz dzięki naszej grze - wszyscy będą mogli się przekonać! W trakcie kampanii odblokować będzie można dwie ciekawe lokacje - basen i grotę.

Reklama
Cenega Poland - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: twórca | okładki | światowa | playboy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama