Wydawcy boją się PS3

THQ i Sega nie cieszą się ostatnimi czasy z współpracy z firmą Sony. Japoński potentat nie rozpieszcza swoich partnerów konkretną wiedzą odnośnie specyfikacji technicznej PlayStation 3 - podaje finansowy serwis informacyjny Bloomberg.

Przedstawiciele amerykańskich oddziałów obu firm wydawniczych dali upust swojemu niezadowoleniu, wyrażając jednocześnie obawy odnośnie przyszłości konsoli.

Simon Jeffrey, prezes Sega of America, powiedział: "Wielu twórców gier nie dostało jeszcze zestawów deweloperskich", później dodając, że "z pewnością na rynku nie będzie zbyt wielu tytułów" wraz z rynkowym debiutem konsoli.

Brian Farrell, prezes THQ również nie krył swojego zakłopotania wobec współpracy z Sony. Specjalista stwierdził, iż jego firma zamierzała opracować grę akcji "The Sopranos" opartą na popularnym serialu telewizyjnym także w wersji dla PlayStation 3, ale tego nie zrobi. Ostatecznie tytuł trafi tylko na Xboxa 360 i PlayStation 2. Władze spółki uzasadniają zarzucenie prac nad edycją dla konsoli następnej generacji od Sony po pierwsze znikomą ilością informacji o sprzęcie, z którym mają do czynienia, a po drugie "zbyt dużym ryzykiem" - należy sądzić, że chodzi o aspekt finansowy.

Kaz Hirai reprezentujący Sony Computer Entertainment spodziewa się na starcie PlayStation 3 przynajmniej 15 tytułów. Jak dodaje: "Nie wydaje mi się, aby było zbyt wiele do wydania".

Electronic Arts i Activision, dwie największe firmy wydawnicze w Ameryce Północnej są dość zadowolone z dostarczonych informacji.

Paul Lee z EA mówi krótko: "Jesteśmy zadowoleni z zestawów deweloperskich". Robert Kotick z Activision zaś nie ma takiego optymizmu: "Wprawdzie nie mamy ostatecznej wersji sprzętu, to przynajmniej wiemy, jakie są możliwości procesora".

Yves Guillemot z Ubisoft odnosi sytuację do przygotowań przed premierą Xboxa 360: "Nie będziemy mogli w pełni wykorzystać możliwości wszystkich elementów PS3, ale w zeszłym roku było podobnie".

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wydawcy | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama