Wszystkie Kolory Świata - konferencja firmy Epson

Raz do roku Epson organizuje specjalne spotkanie dla dziennikarzy, połączone z pokazem najnowszych produktów oraz omówieniem wprowadzanych technologii.



Tegoroczna konferencja prasowa była miłym zaskoczeniem, gdyż organizator postanowił uciec od "hotelowej nudy" i zaproponować zgrupowanie w niezwykle oryginalnym i klimatycznym otoczeniu - mowa o folwarku "U Różyca".





12 października podwarszawską konferencję w Białobrzegach prowadził pan Piotr Dudek, Dyrektor ds. Sprzedaży z polskiej centrali firmy Epson. Prócz niego wizytowały (oraz chętnie dzieliły się ze słuchaczami własną wiedzą i światopoglądem) następujące osobistości: Schmidt Paul - Director International Sales&Marketing, Jahn Karsten - Manager Product Marketing, Bedenbecker Uwe - CMM Consumables, Asel Andreas - Manager Channel Marketing, Dyckerhoff Christian - Manager Sales East, Isomura Keijiro - Senior Manager / Epson European Marketing Centra oraz Roman Vejrazka - Controller International East.

Reklama



Na wstępie warto wspomnieć, że Epson Group to nowoczesne przedsiębiorstwo, którego główne obszary produkcji to urządzenia związane z przetwarzaniem informacji, jak drukarki i projektory, układy elektroniczne, półprzewodniki i wyświetlacze LCD, a także inne produkty kwarcowe i przyrządy precyzyjne, np. zegarki. Produkty firmy Epson znane są na całym świecie ze swojej wysokiej jakości, funkcjonalności, zwartej budowy oraz oszczędności energii. Grupę Epson tworzy 84 899 pracowników, ze 110 oddziałów z całego świata.





Zgodnie z hasłem przewodnim konferencji - "Wszystkie Kolory Świata" - tematem dominującym były zagadnienia ściśle związane z tym, co jednoznacznie może kojarzyć się z drukiem. Najwięcej emocji oraz zainteresowania wywarło "domowe laboratorium fotograficzne dla każdego" - Epson PictureMate. Co ciekawe, w tym wypadku nie mamy do czynienia z typową drukarką.



PictureMate to najnowsze urządzenie firmy Epson, które powinno być kojarzone z linią produktów tzw. "new-lifestyle", czyli codziennego użytku, lecz z gatunku tych prestiżowych. To produkt, który możemy eksponować w pokoju dziennym obok telewizora panoramicznego, odtwarzacza DVD, konsoli PlayStation 2 czy systemu kina domowego - bez obaw, że będzie "gryzł się" wizualnie z wysokiej jakości sprzętem hi-fi. PictureMate skierowany jest do osób, które chętnie robią zdjęcia, rozdają je znajomym i przyjaciołom lub pieczołowicie wklejają do albumu. To urządzenie także dla tych, którzy chętnie pokazują swoje fotki innym, noszą je w portfelu lub ustawiają w ramce na biurku.





Epson PictureMate charakteryzuje się niewielkimi rozmiarami, zwartą budową i łatwo daje się przenosić. Urządzenie to posiada ponadto nowoczesny i futurystyczny wygląd, który na pewno spodoba się zarówno młodemu, jak i starszemu pokoleniu. PictureMate jest niewielki (256 x 154 x 163 mm), lekki (2,7 kg), ładny, doskonale komponuje się w domowym zaciszu, o czym wspominaliśmy na wstępie. To niewielkie i przenośne studio graficzne pozwala na wydruk zdjęć w maksymalnym formacie 10 x 15 cm, czyli w formacie popularnego zdjęcia (pocztówki). Dzięki zastosowaniu specjalnego papieru Epson Premium Glossy Photo Paper odporność zdjęć na światło czy gazy wzrasta do 100 lat! Koniec z żółknięciem zdjęć czy też wytracaniem się kolorów.





PictureMate posiada wbudowany czytnik pamięci. Dzięki temu może obsłużyć karty: xD-Picture Card, SmartMedia (max. 128 Mb), Compact Flash (Typ I + II), Microdrive, Memory Stick, MagicGate Memory Stick, Memory Stick Pro, Memory Stick Duo, SD Card, mini SD Card, MultiMedia Card. Wśród szerokiej gamy drukarek Epsona przedstawiono jeszcze następujące modele: Stylus C45, Stylus C86, Stylus CX3650, Stylus Photo R200, Stylus Photo R800, Stylus RX425, Stylus Photo RX600.





Epson - lider światowego rynku w dziedzinie projektorów multimedialnych - ponownie potwierdził, że w dalszym ciągu będzie preferować technologię LCD. Japoński producent stosuje we wszystkich swoich projektorach polisilikonową technologię ciekłokrystaliczną, co zapewnia optymalną jakość obrazu i niezawodność. Technologia LCD charakteryzuje się bardzo dużą przestrzenią barwną i realistycznym odwzorowaniem obrazów. Wyświetlane kolory są bardzo wyraźne, a rozdzielczość bardzo wysoka. Subtelne cieniowania i przejścia barw są doskonale widoczne nawet w ciemnych partiach obrazu. Dzięki optymalnemu wykorzystaniu strumienia świetlnego przez technologię LCD możliwe jest zastosowanie tych projektorów nawet w jasno oświetlonych pomieszczeniach. Wśród projektorów zaprezentowano modele: EMP TW10H, EMP S1H, EMP-TW200, EMP-TW500, EMP-745 i EMP-740.



- Technologia LCD ma wiele zalet - mówił Jahn Karsten, szef marketingu w Epson Deutschland GmbH. - Projektory LCD tworzą doskonałe, naturalne kolory, które się nie rozmywają. W tej technologii nie próbuje się, jak to bywa w innych technologiach, imitować cieniowania i kolorów poprzez szybkie migotanie obrazu, co ma zmylić ludzkie oko. Obraz jest stabilny, więc oszczędza wzrok. Szczególną zaletą projektorów LCD jest ich niezawodność. Z tą technologią udają się najważniejsze prezentacje, a w trakcie oglądania meczu piłkarskiego LCD też nie zawodzi.



Dzięki konferencji Epsona przekonaliśmy się także, że druk fotograficzny w domu nie musi być wcale drogi. Epson wkracza na rynek druku domowego i postanowił zaoferować wiele rodzajów wysokiej jakości oryginalnych atramentów - od teraz w bardzo atrakcyjnej cenie. W okresie od września do listopada 2004 roku Epson zaoferuje pakiet o nazwie PhotoPack do swoich urządzeń wielofunkcyjnych Epson Stylus Photo RX425.



Ten atrakcyjny dodatek, wyceniony na 180 zł, zawiera zestaw wkładów atramentowych oraz 100 arkuszy wysokiej jakości papieru Epson Premium Glossy Photo Paper. Kontynuację przygody z drukiem umożliwią wydajne, pojedyncze wkłady atramentowe w kolorach cyan, magenta, żółty i czarny. Ich cena to 46 zł za sztukę.





Kolejna możliwość obniżenia kosztów druku fotograficznego do poziomu nawet 1,7 zł to pakiet Epson PicturePack. Właściciele małych drukarek Epson PictureMate będą zachwyceni. Zestaw 100 arkuszy papieru fotograficznego i odpowiedniej ilości atramentu kosztuje jedynie 170 zł.



Przegląd nowych cen atramentów:

- Epson DURABrite, czarny, pojemnik standardowy: 92 zł

- Epson DURABrite, czarny, pojemnik o dużej pojemności: 162 zł

- Epson DURABrite Multipack: cyan, magenta, żółty, czarny w cenie 220 zł

- Pojedyncze pojemniki do drukarki Epson Stylus Photo RX425: 46 zł za sztukę





Bardzo interesująco zapowiada się także ofensywa Epsona w handlu specjalistycznym, czyli tzw. "Go to Market", oraz w związku z zamiarem wzmocnienia tego kanału sprzedaży. W ślad za rozszerzeniem oferty serwisowej i autoryzacji wybranych partnerów serwisowych, Epson będzie teraz nagradzać lojalność klientów wobec specjalistycznych sklepów. Celem przedsięwzięcia jest związanie klientów ze sklepami poprzez inicjatywę Epson VIP. Idea polega na tym, że każdy klient, który zakupi produkt biznesowy u partnera Epson ontop, otrzyma bon towarowy. Bon ten będzie mógł wykorzystać w tym samym sklepie przy zakupie innych produktów firmy Epson.



Procedura jest bardzo prosta i elastyczna. Przy zakupie produktu biznesowego klient otrzymuje bon towarowy, który może wymienić nie tylko na inny produkt, ale również zapłacić nim za opcjonalne wyposażenie urządzeń lub materiały eksploatacyjne. Zaleta: bony generowane są elektronicznie, a sklepy mogą je wykorzystać na przykład do celów krótkookresowych promocji. Gdy klient realizuje swój bon, kwota zostaje zapisana na koncie partnera Epson ontop. System Epson VIP działa już z powodzeniem w niektórych krajach europejskich, a obecnie startuje również w Niemczech i Austrii.



Marcin "MartineZ" Brodowski

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: urządzenie | marketing | czarny | kolory | firmy | konferencja | Epson
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama