Worms 3D

Producent: Team 17

Wydawca: Sega

Dystrybutor PL: CD Projekt

Rodzaj gry: logiczna

Data wydania PL: 31 październik 2003

Wymagania sprzętowe: nieznane


Są takie gry, które popularnością biją wiele innych tytułów przez całe, długie lata. Wieloletnie sagi to "to", co gracze uwielbiają najbardziej. Produkcje takie jak "Championship Manager" (na rynku od 10 lat) lub też "Wormsy" (7 wiosen) zna większość graczy. Programy na oczach maniaków wirtualnej zabawy ewoluują, stają się coraz lepsze, z 2D przechodzą w 3D itp. Jedną z takich gier jest właśnie "Worms". Obecnie programiści pracują pełną parą nad trzecią wersją swego dzieła - a, że trójka w tytule, to głównym motywem nowych robaków będzie trójwymiar.

Reklama



10 lipca ubiegłego roku Team 17 oficjalnie potwierdził, że pracuje nad nowymi "Wormsami". Cztery dni później start miała strona poświęcona tej pozycji, natomiast dzisiaj z niecierpliwością wyczekujemy premiery.



Każdy grał zapewne chociaż raz w grę z tej serii. Gdyby jednak trafił się jakiś żółtodziób, to dwa słowa celem wyjaśnienia - "Wormsy" to sympatyczna gra turowa, w której głównym celem jest "młócenie" robaków. Gracz obejmuje kontrolę nad swoim stworkiem (a raczej całym stadem) i za pomocą wymyślnych broni uszkadza pozostałe robale. Ten, kto zabije wszystkich, a przy tym sam nie straci życia - wygrywa. Wszystko to oprawione jest dużą dawką humoru.



Tyle tytułem wstępu, teraz nieco bliżej o trzeciej części "Wormsów". Najważniejszym elementem, myślą przewodnią, jest przeniesienie rozgrywki w pełen trójwymiar. Tryb 3D pozwoli na zupełnie nowe doznania - to całkowicie odmienne spojrzenie na ten szalony, zarobaczony świat. Użytkownik będzie dowolnie mógł manipulować kamerą, dzięki czemu granie nabierze rumieńców. Wedle własnego uznania będzie można obserwować to co się dzieje w grze, np. z pozycji danego robala. Tak jak w przypadku wcześniejszych produkcji, także i w "Worms 3" naszym głównym zadaniem będzie walka: Robaczki vs. Robaczki. W tym celu do naszej dyspozycji oddany zostanie cały szereg najróżniejszych broni. Od tradycyjnych pukawek znanych z wcześniejszych wersji, po całkiem nowe, zwariowane i śmiercionośne narzędzia (i nie tylko). Autorzy zapowiadają wprowadzenie "super mocy", czyli coś w rodzaju magii - dwa kliki i nasz podopieczny tajemniczym ciosem zmiecie z powierzchni ziemi całą hordę przeciwników.

Walcząc, gracz będzie musiał wykazać się większą orientacją w terenie. Trójwymiarowy świat pozwoli na nowe sposoby zadawania ciosów. Całkiem nowego sensu nabierze gra obronna - dobry strateg będzie mógł planować, jak najkorzystniej umiejscowić swoich żołnierzy - tak, aby byli niedostępni dla wroga. Naturalnie wszystko to, co dostępne będzie w grze, można będzie, delikatnie mówiąc, zdeformować. Piękne krajobrazy po bitwach z pewnością nie będą już tak grzeszyły swoją urodą.

Chłopaki z Team 17 zapowiedzieli, że podczas gry towarzyszyć będzie nam całkiem zmienna pogoda. Tę opcję znamy z choćby na przykład "Worms Armageddon", tak więc wielką nowością tego nazwać nie można. Wiatr, deszcz, śnieg, cykl dnia (dzień i noc) - fajnie.



Sama rozgrywka zapowiada się bardzo smakowicie. Pytanie, w jakich trybach przyjdzie nam delektować się rozgrywką. Znając Team 17, możemy się spodziewać znakomitego dzieła także i w tej materii. Twórcy zapowiadają wiele interesujących trybów zarówno dla single, jak i multiplayera. Pozostaje tylko uwierzyć zapewnieniom i uzbroić się w cierpliwość.



Ciekawie zapowiada się interfejs, który ma być prosty, bardzo przejrzysty, ale zarazem funkcjonalny. Wiele mówi się także o nowym podkładzie muzycznym oraz o wysokim poziomie wirtualnego przeciwnika. Biorąc pod uwagę fakt, iż nad grą pracuje całkiem pokaźna grupka programistów, słowa te wydają się nie być rzucone na wiatr, co bardzo pozytywnie pozwala spojrzeć w przyszłość. Produkt wydany ma zostać aż na cztery platformy (PlayStation2, GameCube, X-Box oraz PC). Ostatnia wersja wzbogacona będzie dodatkowo o edytor map oraz naturalnie tryb gry wieloosobowej. Zapowiada się znakomita rozgrywka, niestety - dopiero pod koniec roku.



Speed

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wydawca | dystrybutor | team
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy