Wielka Wyprawa

Producent: Rebelmind

Wydawca: MarkSoft

Dystrybutor PL: MarkSoft

Gatunek: gra edukacyjna

Data wydania PL: 22 maj 2003

Wymagania sprzętowe: Pentium II 400 MHz, 64 MB RAM, CD-ROMx6, karta dźwiękowa zgodna z DirectX 8.1, karta graficzna 8MB , Windows 95/98/2000/ME/XP, 900 MB wolnego miejsca na twardym dysku

Cena detaliczna: 49,99 PLN

Ocena: 8/10



Antek i Ania to przyjaciele, którzy mieszkają w Starym Porcie. Ich wielką pasją są podróże, dzięki czemu mają wielu serdecznych przyjaciół na całym świecie. Pewnego dnia Pingwin, stary znajomy z Antarktydy, przysłał im błagalny list z prośbą o pomoc. Groźny Wysypywacz pojawia się regularnie w pobliżu ich czystego lądu i rozrzuca tam śmieci, bezczelnie łamiąc prawo zakazujące tego procederu. Niestety, jego kuter jest zbyt szybki i Strażnicy, którzy dysponują nieco przestarzałymi pojazdami, nie mogą go złapać. Pingwin prosi, więc przyjaciół o odnalezienie profesora Szkiełko, który ma samolot. Przy jego pomocy z łatwością uda się dogonić kuter ze śmieciami i złapać Wysypywacza.

Reklama

Kapitan, stary wilk morski, zna miejsce pobytu profesora. Musimy odnaleźć Kapitana i razem z nim popłynąć w niezapomniany rejs do odległych zakątków świata. Na Antka i Anię czeka nie tylko wiele przygód, ale też i wiele niebezpieczeństw. Oni jednak są gotowi na takie wyzwanie. Pomóż im w tej wielkiej wyprawie - pakuj plecak i poznaj smak niecodziennej przygody.



No, młody graczu. Zapowiada się naprawdę ciekawie. Wakacje już na progu i chyba zasługujesz na to, żeby po ciężkiej pracy przeżyć niezapomniane chwile i oderwać się od zwykłego i nie zawsze wesołego świata.

Dla informacji Waszych rodziców, którzy zapewne już wyciągają portfel, aby wydać parę groszy na zachcianki swoich pociech, podaję, co następuje. Wielka Wyprawa to wspaniała, w pełni trójwymiarowa gra dla dzieci w wieku od 6 do 12 lat, która uczy je jak należy postępować z przyrodą. Piękna, trójwymiarowa grafika oczaruje najmłodszych, a ciekawe zagadki wyćwiczą w nich umiejętność logicznego myślenia. Podczas wyprawy spotka je wiele przygód i poznają nowych, ciekawych ludzi, z którymi się zaprzyjaźnią.



Autorzy przygotowali pięć, pełnych przygód i zabaw rozdziałów:

  • Port

  • Afryka

  • Tropikalna wyspa

  • Wyspa Wielkanocna

  • Antarktyda



    Na początku wyprawy mamy możność wyboru postaci głównego bohatera. Jak się już zapewne zdążyliście zorientować do wyboru mamy Anię lub Antka. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest możliwość zabawy dla większej liczby użytkowników na tym samym komputerze. Każdy mały podróżnik może rozpocząć odrębną wyprawę i zapisywać jej przebieg oddzielnie.



    Celem gry jest złapanie groźnego wysypywacza śmieci. Całość zabawy odbywa się dwutorowo. Podstawowy element to oczywiście wątek fabularny, ale oprócz niego pojawiają się mini gry, które wpleciono w fabułę gry, ale jednocześnie pozostawiono im pewną swobodę, dzięki czemu rządzą się własnymi prawami. Pomyślano je tak, aby umożliwiały zabawę także, jeśli dziecko nie ma zamiaru zagłębiać się w część fabularną programu. Oczywiście nie wszystkie mini gry są dostępne od razu, ale część z nich jest zablokowana, aż do chwili, gdy zostaną odblokowane w czasie odbywania przygód w fabule. Dla przykładu, już w pierwszym rozdziale pojawia się mini gra polegająca na odławianiu napływających do portu śmieci. W tym samym momencie mini gra jest już odblokowana i dostępna na każde zawołanie gracza pragnącego walczyć z nawałnicą dryfujących śmieci.

    Sukcesy w mini grach przynoszą wiele korzyści. Oprócz rozrywki można otrzymać różnego rodzaju bonusy - jakiś przedmiot lub żetony. Trzy najlepsze wyniki są zapisywane w tabeli najskuteczniejszych graczy.

    Skoro już mowa o żetonach to warto wspomnieć, że warto zadać sobie trud ich zdobywania, gdyż w razie potrzeby zapłacicie nimi za podpowiedzi. Oprócz wspomnianego wyżej, istnieje także drugi sposób zdobycia żetonów. Rozejrzyjcie się dokładnie - lupa na pewno w tym pomoże - na pewno znajdziecie coś dobrze ukrytego w animacjach.



    W trakcie zabawy możecie dojść do wniosku, że nie wszystkie zadania są na tyle łatwe, że poradzicie sobie z nimi bez wsparcia. W takich chwilach można sobie pomóc podpowiedziami. Zwyczajne wskazówki są dostępne za darmo, ale jeśli zapragniecie szczegółów, musicie zapłacić. No i znów wracamy do wspomnianych żetonów. Sami widzicie, że bez nich ani rusz.



    Do sterowania postacią służy myszka, więc nie trzeba uczyć się skomplikowanych kombinacji klawiszy. Wystarczy tylko, jeśli będziecie bacznie obserwować kursor. Zmiana koloru zawsze opisuje, jaki ruch może być w danej chwili wykonany przez postać.

    Wszystkie przedmioty, jakie znajdziecie w trakcie podróży pakujcie do kieszeni. Pomieści wszystko gdyż jest bardzo pojemna. Kieszeń pełni też funkcję podręcznego menu dającego dostęp do wszystkich niezbędnych opcji związanych z obsługą gry.



    Oprawa graficzna i dźwiękowa jest powiedziałbym bardzo barwna i znakomicie nadaje się do tego typu gry, to znaczy do produkcji kierowanej do maluchów. Wszystko jest w przyzwoitej ilości i jakości. Nie ma się, co czepiać. Owszem, to nie pokaz umiejętności grafików, ale jak mówię, w tej konkretnej sytuacji sprawdza się na medal.



    Jak zauważyliście na górze gra dostała ode mnie wysoką ocenę. Od razu uprzedzam krzykaczy, że to nie za cudną, pełną fajerwerków oprawę graficzną, ale raczej za pomysł, przyjazną dla dzieci konstrukcję i wielkie walory edukacyjne. Może się mylę, ale gry edukacyjnej tak mocno związanej z promocją ekologicznego trybu życia chyba jeszcze nie było. Uważam, że producent i wydawca mogą spać spokojnie. Gra jest bardzo w porządku.



    Hitman

  • INTERIA.PL
    Dowiedz się więcej na temat: zabawy | dystrybutor | śmieci | wydawca | wyprawa
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy