Reklama

Więcej NBA w grach

Amerykańska zawodowa liga koszykówki - National Basketball Association (NBA) - potwierdziła, że podpisała pięć niezależnych umów na produkcję i dystrybucję gier, które wykorzystywać będą wizerunki drużyn NBA, hale, jak również dane ligi oraz jej logo. Umowy zostały podpisane z firmami Electronic Arts, Take Two Interactive, Sony, Midway Games i Atari.

NBA będzie aktywnie wspierać wymienione firmy w promocji i dystrybucji gier poprzez akcje prowadzone w mediach należących do ligi, jak NBA TV i NBA.com. Oświadczenie NBA ukazało się po licznych pogłoskach, jakoby firmy Take Two Interactive i Electronic Arts miały zagwarantować sobie wyłączne prawa do produkcji gier opartych o własnościach intelektualnych NBA.

Decyzja związku NBA nie jest dużym zaskoczeniem, ponieważ analitycy przewidywali, że NBA nie zgodzi się na wyłączną umowę, wyciągając wnioski z porozumienia zawartego między Electronic Arts i zawodową ligą futbolu amerykańskiego NFL.

Analitycy podkreślają, że w branży gier komputerowych istnieje wiele serii koszykówek, które są doskonałymi i wysoce dochodowymi grami. Nowe umowy zaczną obowiązywać od października 2005 roku i będą wieloletnimi kontraktami.

Szef działu rozrywki NBA, Adam Silver, przewiduje świetny rok dla fanów ligi NBA. "Dzięki współpracy z najlepszymi producentami gier sportowych, nasi fani będą mieli zapewniony dostęp do szerokiego wachlarza nowoczesnych produktów" - powiedział Silver.

W ramach umowy przygotowywane są nowe oraz kontynuowane stare tytuły opierające się na prawach do NBA. Electronic Arts będzie miało "NBA Live" oraz serię "NBA Street", Take Two będzie kontynuować swoją "NBA 2K". Sony wyda "NBA Shootout", która zainicjowana zostanie grą wydaną jeszcze w tym roku. Midway będzie kontynuował produkcję swojej zręcznościowej serii "NBA Ballers", a Atari stworzy grę "Backyard Basketball" dla młodszych odbiorców.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy