Więcej graczy w 2007 roku?

Rosnąca popularność nietypowych gier w ubiegłym roku sprawiła, że w nowym sezonie giganci rynku będą walczyć o równie niekonwencjonalne kategorie odbiorców elektronicznej rozrywki - czytamy na łamach australijskiego The Age.

Nintendo, Sony i Microsoft w 2007 roku za cel przyjmą ludzi, którzy nigdy w życiu nie dotknęli żadnego kontrolera do gry. Producenci konsoli nowej generacji prześcigają się w zachęcaniu do współpracy producentów gier do "ćwiczenia umysłu" oraz prostych i łatwych w obsłudze pozycji, jak też autorów programów telewizyjnych i filmów w high definition. Do tego chcą zachęcić graczy do korzystania z przeglądarek zdjęć w swoich konsolach, słuchania za ich pośrednictwem muzyki i komunikacji przez video chaty. Jest niemal pewne, że Microsoft podobne podejście będzie stopniowo wprowadzać również do gier korzystających z komputerów z systemem Windows Vista.

"W 2007 roku jako branża musimy kontynuować walkę z negatywnym stereotypem graczy i skierować tą rozrywkę do innych - nie przez mowę, lecz przez kreatywność, pomysłowość i innowację" - mówi Rose Lappin z Nintendo.

"Nigdy wcześniej nie było tak bogatego wyboru gatunków i przeżyć w świecie gier. Do tej pory nie mieliśmy również do czynienia z tak dużą grupą pełnoletnich odbiorców gier" - dodaje Adrian Christie z Sony.

Analitycy mają trudności z oceną, która z nowych platform do gier jest najlepszym wyborem. Wii oferuje słabą oprawę, ale za to obiecuje oryginalne tytuły. PlayStation 3 ma dla wielu za wysoką cenę i zbyt mało przekonujących do zakupu gier. Przedstawiciele Electronic Arts twierdzą, że w takiej sytuacji jeszcze przez jakiś czas będą wydawać najważniejsze swoje gry w wersjach na kilka platform. Konkurencja między producentami konsoli powinna prowadzić do obniżenia cen gier.

Pośród największych zapowiedzi roku wymieniane są gry akcji "Halo 3", "Grand Theft Auto IV", "Assassin's Creed" i "Metal Gear Solid 4", strzelanki FPS "Bioshock", "Crysis"i "Enemy Territory Quake Wars", strategiczne "Command and Conquer 3" i "Spore", platformówka "Super Mario Galaxy" oraz survival horror "Resident Evil 5".

W odniesieniu do platform przenośnych specjaliści nie mają już wątpliwości: DS zwyciężył z konkurencyjnym PSP. Możemy też spodziewać się większej ilości osób grających na telefonach komórkowych - wydawcy szykują już nowe tytuły, które będą korzystać z lepszej grafiki i opcji rozgrywek sieciowych.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: popularność
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy