Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Warhammer Online: Age of Reckoning

Producent: Mythic Entertainment
Wydawca: Mythic Entertainment
Rodzaj gry: MMORPG
Termin wydania: 2007
Tryb gry: multiplayer

Bardzo popularny wśród fanów RPG system Warhammer coraz śmielej poczyna sobie w światku gier komputerowych. Nie tak dawno mieliśmy okazję testować "Warhammer 40 000: Dawn of War" oraz "Warhammer 40 000: Dawn of War - Winter Assault", a z każdym kolejnym miesiącem coraz bliżej do premier "Warhammer: Mark of Chaos" oraz niniejszym opisywanego "Warhammer Online: Age of Reckoning". "Mark of Chaos" przedstawiałem Wam kilka miesięcy temu, teraz natomiast chciałbym zaprezentować namiastkę tego, czego w niedalekiej przyszłości mogą spodziewać się fani gatunku MMORPG.

Ogólnie rzecz biorąc gier poświęconych Warhammerowi wydano do tej pory nader wiele, tym niemniej w tym gąszczu tytułów ciągle brakowało oferty dla osób lubujących się w rozgrywce przez internet. Przed trzema laty niszę tę zapełnić chcieli ludzie ze studia Climax, którym jednak nie udało się doprowadzić swoich prac do końca. Panowie z Mythic Entertainment przejęli ten pomysł i śmiem twierdzić, że jeżeli wywiążą się ze swoich zapowiedzi - będą wkrótce bogatsi o duże sumy pieniędzy.

Akcja gry przeniesie gracza bezpośrednio do Starego Świata, który targany jest wojną pomiędzy Ładem a Chaosem. Po stronie każdej ze stron konfliktu będą trzy rasy podzielone na kilka klas. W armii Imperium znajdą się żołnierze imperialni, Elfy Wysokie oraz niezwykle wojownicze krasnoludy. Z kolei o sile Chaosu stanowić będą żołnierze Chaosu, Mroczne Elfy oraz zielone poczwary pokroju Orków.

Głównym przesłaniem "Age of Reckining" będzie niekończąca się wojna. Oparcie znajdzie ona na schemacie Player versus Player, który polega na tym, że walka będzie się toczyć tylko pomiędzy postaciami kierowanymi przez ludzi. Idąc tym tropem napomknę tylko, że w przypadku wydanej niedawno gry "Lineage II: The Chaotic Chronicles" - również zaliczającej się do gatunku MMORPG - schemat gry przedstawia się zgoła odmiennie, bowiem w produkcie firmy NCsoft doświadczenie zdobywamy głównie na przeciwnikach kierowanych przez komputer. Oczywiście tam też można w każdej chwili stanąć w szranki z innym graczem, ale w przypadku zadania mu śmiertelnego ciosu nasza persona będzie non grata w każdym mieście wirtualnego świata.

W "Warhammer Online: Age of Reckoning" bijatyki z graczami będą na porządku dziennym, a śmierć czyhać ma na każdym kroku. Uważam, że taki rodzaj zabawy może dostarczyć znacznie więcej emocji niż ten zastosowany w "Lineage II". Kończąc ten wątek dodam jeszcze, że nowicjusze nie będą od razu rzucani w wir walki. Program zostanie tak skonstruowany, że nim weźmiemy udział w walce - musimy wpierw dostatecznie rozbudować postać, która pozwoli nam w miarę bezboleśnie wtopić się w świat gry. Odnośnie świata gry warto nadmienić, że będzie podzielony na kilkanaście części. Wszystkie rasy będą mieć sobie tylko specyficzne środowiska, ale większość stref to mają być duże miasta. Tam najczęściej będzie dochodzić do konfliktów, ale najodważniejsi bez kłopotu mogą zapuścić się na tereny wroga. Niewątpliwie cieszy też fakt, że dla znawców Warhammera miło będzie odwiedzać miejsca znane z systemu, takie jak choćby Altdorf, Middenheim itp.

Walki będzie można toczyć w pojedynkę oraz w grupach. Najwięcej satysfakcji dostarczy nam rzecz jasna potyczka grupowa. Do takich starć ma dochodzić w momencie, gdy oddziały Ładu lub Chaosu będą miały zamiar zdobyć strategiczne punkty wroga. Doświadczenie będzie przyznawane zgodnie z zasługami na polu walki. Pewną nowalijką ma być rozwiązanie, które w trakcie grupowej bitwy będzie zliczać każdemu graczowi punkty obrażeń zadane danemu przeciwnikowi. Zapobiegnie to takim sytuacjom, że ktoś wspomoże swojego kompana tylko wtedy, gdy zauważy możliwość dobicia chwiejącego się na nogach wroga i zagarnięcia tym samym całej puli punktów doświadczenia.

Graficznie gra również przedstawia się bardzo ciekawie. Znacznie zróżnicowane środowisko gry zapiera dech w piersiach, natomiast wygląd jednostek także wzbudza jęki zachwytu. Teraz tylko należałoby zastanowić się nad tym, czy aby nie będzie trzeba przeprowadzić upgrade'u komputera, aby gra w miarę płynnie działała?

"Warhammer Online: Age of Reckoning" na rynku gier komputerowych ukaże się w przyszłym roku. Pozostało zatem producentom nieco czasu, aby dopiąć wszystko na ostatni guzik. Na dzień dzisiejszy mogę jedynie stwierdzić, że "Age of Reckoning" zapowiada się na wyśmienitą grę i ma szansę stać się niekwestionowanym liderem wśród gier z gatunku MMORPG.

Janek

Dowiedz się więcej na temat: wydawca

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje