Walka o Xboxa

Microsoft robi wszystko, by pozyskać dla swojej konsoli uznanie graczy. Producent Xboxa przejął firmę Rare i wspólnie z Segą stworzył nową płytę dla automatów do gier. W międzyczasie wprowadził też na rynek konfigurację konsoli, która nie pozwala na uruchamianie pirackich kopii gier.



O przejęciu Rare mówiło się już od kilku tygodni, jednak dopiero teraz informacja została potwierdzona oficjalnie. Nintendo sprzedało Microsoftowi swoje 49% udziałów w firmie developerskiej Rare i teraz firma z Redmond posiada większościowy udział. Rare to producent przebojowych tytułów - kontynuacji klasycznych serii Nintendo, takich jak np. "Donkey Kong", "Star Fox" czy "Diddy Kong". Szacuje się, że przejęcie Rare kosztowało Microsoft od 400 do 540 mln USD. Wydatek ten ma jednak pomóc w promowaniu Xboxa - Rare stworzy dla tej platformy rodzinne gry, które mają pozyskać dla konsoli Microsoftu nowe rzesze graczy. Nintendo twierdzi jednak, że pozbycie się słynnego developera nie odbije się znacząco na wynikach finansowych - tytuły tworzone przez Rare wygenerowały w roku podatkowym 2002 zaledwie 1,5% z całkowitej wartości sprzedaży gier na konsole Nintendo. Zwłaszcza, że "Wielkie N" zachowuje prawa do wszystkich tytułów i postaci z gier tworzonych na jej zamówienie przez Rare - teraz ich wykorzystaniem zajmą się inni developerzy. Rare to jednak wciąż świetny zespół, który zapewne przyciągnie do konsoli Microsoftu młodszych graczy. W tej chwili sporadycznie kupują oni Xboxa, który oferuje raczej "dorosłe" tytuły.

Reklama



Równocześnie poinformowano, że Microsoft i Sega opracowały nową płytę dla automatów do gier. Płyta "Chichiro" - bo tak nazywa się dziecko Segi i Microsoftu - jest oparta na architekturze Xboxa. Zbliżona technologia oznacza, że nowe gry z automatów Segi będą szybko trafiać na konsolę Microsoftu. Powinno to poprawić słabą jak dotąd pozycję Xboxa w Japonii, która jest jednym z największych światowych rynków konsol do gier. Pierwszym tytułem dla nowej arcadowej platformy będzie "The House of the Dead 3".



Trzecia informacja z obozu Xboxa jest nieco innej natury. Otóż Microsoft wprowadził na rynek konsole, w których zmienono część podzespołów - niewielkie zmiany nastąpiły na płycie głównej, wprowadzono też nowy BIOS. Dzięki temu Xbox stał się odporny na działanie dostępnych na rynku mod-chipów. Jak do tej pory nowe wersje produkowane są tylko w Chinach, fabryka w meksykańskiej Guadalaharze (która dostarcza konsole na rynek amerykański) rozpocznie ich produkcję wkrótce.



(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy