Firma Epic Games ogłosiła, że podczas Game Developers Conference, która odbędzie się w terminie 9-11 marca, zaprezentuje technologię Unreal Engine 3. Epic ogłosił już, że oprócz pomniejszych usprawnień dotyczących fizyki środowiska gry, oświetlenia, animacji, efektów cząsteczkowych i kilku innych cech, nowy silnik graficzny będzie zawierał dwie bardzo ciekawe możliwości.
Pierwsza z nich będzie pozwalała na tworzenie praktycznie nieskończonych środowisk w grach. Osiągnięto to przez wprowadzenie narzędzia zarządzającego poziomami i ich zawartością. Element ten przyczyni się do poprawienia wydajności nawet w grach, które nie wymagają otwartych światów wewnętrznych, ponieważ wykorzysta w tym celu techniki zarządzania pamięcią w konsolach nowej generacji.
Drugą nowością będzie UnrealKismet - technologia skryptów graficznych pozwalająca projektantom gier budować powtarzalne scenerie oraz zachowania postaci sterowanych przez program przy ograniczonych nakładach pracy ze strony programistów, zwiększając tym samym wydajność nowego silnika.
W naszej galerii macie okazję zobaczyć próbkę możliwości graficznych technologii Unreal Engine 3.