Twórcy gier o GeForce 7800

Firma nVidia Corporation poinformowała, że czołowi producenci gier są zachwyceni nowym procesorem graficznym GeForce 7800 GTX.

Nowy procesor graficzny nVidia GeForce 7800 GTX jest najpotężniejszą platformą sprzętową, oferującą ponad dwukrotnie większą wydajność w porównaniu z poprzednią generacją. nVidia GeForce 7800 GTX zawiera przeprojektowaną architekturę obsługującą Microsoft DirectX 9.0 Shader Model 3, najnowszy interfejs programistyczny (API - Application Programming Interface) firmy Microsoft, przyjęty przez twórców gier do tworzenia gier następnej generacji przeznaczonych dla komputerów OC i konsol do gier. Przez ponad rok nVidia była jedynym producentem procesorów graficznych, które obsługiwały Shader Model 3.0, czyniąc procesory graficzne firmy nVidia idealną platformą do tworzenia gier następnej generacji.

"Przez ponad rok nVidia obsługiwała HLSL (High Level Shader Language) Shader Model 3.0 i najnowsze API" - powiedział Dave Pottinger, dyrektor techniczny w firmie Ensemble Studios. "Używając Shader Model 3.0 do tworzenia w grze Age of Empires III zaawansowanych efektów, takich jak oświetlenie HDR czy animacja wody o filmowej jakości, możemy wyraźnie zwiększyć atrakcyjność naszej gry".

Procesor graficzny GeForce 7800 GTX zawiera przeprojektowany i zoptymalizowany silnik shaderów, dzięki czemu uzyskuje 30-procentowy wzrost szybkości przetwarzania shaderów, aż do mocy 200 gigaflopów. Pozwala to twórcom gier na tworzenie znacznie bardziej interesujących wizualnie gier, działających dodatkowo z większą prędkością.

Najważniejszym elementem procesora graficznego GeForce 7800 GTX jest niezwykła jakość obrazu, uzyskiwana dzięki takim funkcjom jak supersampling sterowany przezroczystością oraz multisampling sterowany przezroczystością. Te nowe tryby antyaliasingu pozwalają na osiągnięcie we współczesnych i przyszłych grach bezkonkurencyjnej jakości obrazu i wydajności.

"Gra Battlefield 2 rozgrywa się na wielkich, otwartych przestrzeniach, które w znacznym stopniu wykorzystują przezroczyste i półprzezroczyste tekstury. Funkcje sterowanego przezroczystością antyaliasingu zwiększają jakość i szczegółowość tych tekstur ze wspaniałym rezultatem" - powiedział Torbjörn Söderman, programista z firmy DICE. "Funkcje sterowanego przezroczystością antyaliasingu umożliwiają wygładzanie krawędzi w miejscach, w których do tej pory nie było to możliwe".

GeForce 7800 GTX jest jedynym procesorem graficznym, który obsługuje fantastyczną funkcję, której wymagają twórcy pracujący nad grami następnej generacji - oświetlenia o powiększonej przestrzeni barwnej (HDR). Producenci gier wykorzystują ją do zaimplementowania w grach koloru, oświetlenia i cieni o filmowej jakości.

"Mieliśmy wizję oświetlenia o powiększonej przestrzeni barwnej, którego chcieliśmy użyć w grze Unreal Tournament 2007, ale jego implementacja była niemożliwa bez sprzętu firmy nVidia" - powiedział Mark Rein, wicedyrektor firmy Epic Games. "Procesor graficzny GeForce 7800 GTX jako jedyny na rynku wyposażony jest we wszystkie funkcje potrzebne do tego, by gra wyglądała oszałamiająco. Rekomendujemy go jako wyposażenie platform produkcyjnych wszystkim naszym licencjobiorcom, bez względu na to, czy tworzą gry dla komputerów PC, czy na konsole".

W ciągu ostatniego roku okazało się, że także obsługa technologii nVidia SLI jest bardzo ważna dla twórców gier. Dzięki jej obsłudze, procesor graficzny GeForce FX 7800 GTX pozwala producentom podnieść atrakcyjność wizualną tworzonych gier, zaś artystom zapewnia większą wolność tworzenia.

Reklama
nVidia - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: twórca | firma | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy