Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Twoja konsola powie ci, kim jesteś

Fani dostępnej na rynku od prawie roku pierwszej platformy następnej generacji od korporacji Microsoft wpadli na zupełnie szalony pomysł. Po kilku drobnych ingerencjach w opcje sieciowe konsoli Xbox 360 dali jej możliwość... prowadzenia własnego pamiętnika internetowego.

Rejestracja na stronie 360Voice.com niewiele różni się od założenia zwykłego bloga w sieci. Jednakże w odróżnieniu od innych tego typu rozwiązań, w tym wypadku musimy podać swój Gamertag z sieci Xbox Live. Co więcej, później nie musimy już nic robić, bo nasza konsola sama codziennie wyżali się publicznie o tym, jak źle ją traktujemy lub też napisze złożone wypracowanie o tym, jak ją rozpieszczaliśmy przez całe dnie i noce.

"Wczoraj próbowałam sama grać w kilka tytułów, podczas gdy Overburdened był nie obecny. Znudziłam się jednak i zaczęłam płakać" - pisze konsola należąca do tajemniczego gracza o pseudonimie Overburdened.

"Widzieliście może gdzieś wczoraj Overburdened? Jestem pewna, że nie. Czy on w ogóle jeszcze żyje?" - rozpacza platforma pewnego dnia. Po kolejnej samotnie spędzonej nocy zamierza podjąć bardziej radykalne kroki: "Z powodu niedomiaru korzystania z gier... zastanawiam się nad samodzielnym wyłączeniem się... Na stałe... Ciekawe, jak na to zareaguje Overburdened!".

Usługa 360Voice.com ma już ponad 50 tysięcy użytkowników - to niewiele, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że z sieciowego Xbox Live korzystają blisko 3 miliony osób na całym globie. Niemniej ilość graczy nadających życie swojej konsoli radykalnie rośnie od początku roku, kiedy to Trapper Markelz i Stephen Sopp bez rozgłosu uruchomili swój system.

Wraz z kolejnymi zmianami automatyczna baza skryptów rozrosła się do ogromnych rozmiarów. Konsole dobrze orientują się już w historii gier, z których korzystamy i na własny sposób wyjaśniają błędy popełnione przez producentów najnowszych produkcji. Ostatnio zaś twórcy postanowili wprowadzić szereg narzędzi, które pomogą użytkownikom w promocji pamiętników swoich konsoli.

Pomysł na witrynę zrodził się z jednej z idei opisanych przez amerykańskiego pisarza science fiction Bruce'a Sterlinga, który zastanawiał się nad tym, kiedy przedmioty codziennego użytku zaczną o mówić o ich użytkownikach. Do tego postanowiono sięgnąć po wzory z systemów podpowiedzi, które posiada chociażby wypożyczalnia filmów na DVD Netflix oraz Amazon - znany sklep internetowy.

Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | Xbox | pomysł

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje