The Sims 2: Własny Biznes

Producent: Maxis
Wydawca: Electronic Arts
Dystrybutor PL: Electronic Arts Polska
Rodzaj gry: sim
Termin wydania: 3 marca 2006
Tryb gry: single player

Tego można było się spodziewać, że w najbliższym czasie jak grzyby po deszczu zaczną licznie wyrastać kolejne dodatki do "The Sims 2". W końcu nie zabija się kury, która znosi złote jajka. Nie tak dawno miałem okazję zagrywać się w najnowszy dodatek do tej serii na rynku, a mianowicie "The Sims 2: Nocne Życie". Szerzej macie okazję poczytać o nim w naszej recenzji, a w tym miejscu napomknę tylko, że wspomniany produkt nie wywarł na mnie głębszego wrażenia. Jest to równoznaczne z tym, że do "The Sims 2: Własny Biznes" podejdę z bardzo dużym dystansem i gdy nadarzy się możliwość recenzji - będę mocno skrupulatny. Tym niemniej zanim do tego dojdzie, wypada sprawdzić, co też nowego starają się zaoferować nam twórcy.

Elementem chyba najbardziej potraktowanym po macoszemu do tej pory była praca. Zero w niej urozmaicenia, codzienne wyjazdy i przyjazdy o ustalonych godzinach i taki sobie zarobek naszych Simów. W gruncie rzeczy nikt nie przykładał większej wagi do tego, w jaki sposób nasz wirtualny podopieczny zarabia pieniądze. Z nadchodzącym rozszerzeniem to się zmieni, ponieważ staniemy przed szansą założenia własnej firmy! Pomysł ten spodobał mi się bardzo, bowiem nie dość, że będzie można rozwijać własną kreatywność, to na dodatek będziemy mieć pod sobą sztab ludzi pracujący po to, aby firma przynosiła jak największe zyski! Liczba branż, w których będzie można zaistnieć, zapowiada się doprawdy nieźle. Z tych ciekawszych należy wymienić gastronomię, salon kosmetyczny, siłownię czy sklepy z zabawkami lub artykułami elektronicznymi.

Przed otwarciem biznesu należy jednak przygotować odpowiedni grunt, toteż trzeba będzie rozejrzeć się za ciekawym lokalem i zadbać o jego wystrój wewnętrzny. Aby interes się kręcił, nieuniknione jest zatrudnienie szeregu ludzi na odpowiednie stanowiska. Każdy z potencjalnych pracowników ma legitymować się swoistym dossier, które pozwoli nam dobrać kadrę wedle własnego gustu. Wśród pracowników znajdą się różni ludzie. Jedni będą niezwykle utalentowani, oddani, lojalni, natomiast inni okażą się być zwykłymi oszustami i manipulantami. Wobec tego jako ojcowie interesu będziemy zmuszeni bacznie spoglądać swoim pracownikom na ręce. Oprócz tego osoby odwiedzające sklep czy salon też będą posiadać jedyne w swoim rodzaju cechy. Każdy klient ma swój gust, więc jeżeli nie znajdzie u nas nic interesującego dla siebie - więcej nie przestąpi progu naszego sklepu. Podobnie będzie, gdy przyjdzie mu się zetknąć z niemiłą obsługą. Takich mniejszych czy większych zależności producenci zapowiadają bardzo wiele, przez co gra ma stać się dużo ciekawsza.

Aby popularność naszej firmy stale rosła, zaistnieje możliwość przeprowadzenia akcji reklamowej. Wszelkiego rodzaju gratisowe upominki od firmy, kolorowe plakaty, reklama w TV i parę innych gadżetów czy chwytów reklamowych z pewnością napędzą rzesze klientów. W dodatku co jakiś czas wyróżniająca się firma otrzyma nagrodę, która odbije się w społeczeństwie szerokim echem i przysporzy nam większą ilość klientów oraz gotówki. Zastrzegam jednak, iż na pochwałę nie będzie tak łatwo sobie zapracować, więc nim do tego dojdzie - nasze czoło zdąży pokryć kilka kropel potu.

Gra ma pojawić się na rynku w okolicach wiosny, więc do premiery nie pozostało wiele. Z tego co udało mi się dowiedzieć, twórcom pozostał jeszcze spory kawałek pracy, ale zapewniają, iż zdążą na czas. Pod tym względem możemy firmie Maxis całkowicie zaufać, ale czy uda im się stworzyć nie nużący po kilku dniach produkt? Tego nie wiem. Na koniec chciałbym dodać, że wraz z premierą gry seria ma zostać wzbogacona o dodatkowe 125 przedmiotów. Będą to głównie rzeczy związane bezpośrednio z tematem dodatku, więc możemy spodziewać się różnego rodzaju siłowni, bufetów, zabawek, różnorakiej elektroniki oraz odpowiednich do każdego zawodu fatałaszków. Tak więc sam pomysł wydaje się być całkiem niezły, ale odnośnie prognoz radzę zaczekać do czasu pojawienia się dodatku na rynku.

Janek

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Guardian | firmy | dystrybutor | wydawca | Biznes | The Sims
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy