The Bard's Tale - historia serii

"The Bard's Tale" uznawane jest za ojca komputerowych gier Role Playing (RPG). Oryginalna gra "Bard's Tale" została stworzona przez Briana Fargo, pioniera w branży i założyciela firmy Interplay.



Gra została wydana w 1985 roku przez Electronic Arts i stała się sukcesem komercyjnym, zyskując także uznanie branży - przede wszystkim ze względu na innowacje technologiczne i niezwykle wciągający styl gry. Doczekała się dwóch kontynuacji, serii powieści, sprzedała się w ponad milionie kopii i do dziś pozostaje wzorem, do którego porównywane są wszystkie inne gry RPG.

Reklama



Na początku 2003 roku, Brian Fargo założył inXile Entertainment - firmę, której celem było zatrudnienie najlepszych ludzi w branży i tworzenie naprawdę unikatowych gier. Oryginalne "The Bard's Tale" osiągnęło sukces, dzięki niezwykłej pomysłowości i oryginalności. Przy tworzeniu współczesnej wersji gry Fargo postanowił postawić na te same elementy. inXile korzysta z najnowszych silników graficznych, licencjonowanych ze źródeł zewnętrznych, co pozwala projektantom na skupienie się na kluczowych elementach rozgrywki - projekcie, scenariuszu, motywach graficznych i profesjonalnych nagraniach głosów aktorów.



W październiku 2003 inXile ogłosiło, że "The Bard's Tale" powróci do świata interaktywnej rozrywki - wersja na PlayStation 2 i Xbox została wydana jesienią 2004, a wersji PC oczekujemy na wiosnę. Branża gier komputerowych i społeczność graczy zareagowały natychmiastowym entuzjazmem - oto jedna z ulubionych gier z przeszłości powraca i to tworzona przy współudziale oryginalnego producenta.



Brian Fargo jasno przedstawił swoją wizję gry - będzie to innowacyjne RPG, pełne niepowtarzalnej atmosfery i humoru. W rok później ta wizja przyniosła owoce - 26 października 2004 roku "The Bard's Tale" zostało wydane na konsole. W recenzjach prasowych podkreślano, że inXile zrealizowało zapowiedzi o niesamowitej dawce humoru. W branży pełnej identycznych klonów, nudnych fabuł, braku humoru i licencji filmowych bez polotu, "The Bard's Tale" ponownie stało się wzorem do naśladowania, jeśli chodzi o zastosowanie humoru, atmosfery i oryginalności.



Skrócona historia The Bard's Tale



- 1985: "The Bard's Tale" (Apple II)

- 1985: "The Bard's Tale" (Commodore 64)

- 1985: "The Bard's Tale" (PC)

- 1986: "The Bard's Tale" (Amiga)

- 1986: "The Bard's Tale II: The Destiny Knight" (Commodore 64)

- 1987: "The Bard's Tale II: The Destiny Knight" (Apple II)

- 1988: "The Bard's Tale III: The Thief of Fate" (Commodore 64)

- 1988: "The Bard's Tale III: The Thief of Fate" (Apple II)

- 1988: "The Bard's Tale II: The Destiny Knight" (Amiga)

- 1990: "The Bard's Tale" (NES)

- 1991: "The Bard's Tale III: The Thief of Fate" (Amiga)

- 1992: "The Bard's Tale II: The Destiny Knight" (Famicom)

- 2004: "The Bard's Tale" (Xbox, PS2)

- 2005: "The Bard's Tale" (PC)



Przypominamy jednocześnie, że produkcja firmy Ubisoft, przedstawiająca przygody tytułowego, zawadiackiego, wędrownego muzyka, opracowana zostanie w polskiej wersji językowej z napisami i dialogami, a dostępna będzie w cenie 129,90 złotych. Polskim dystrybutorem gry jest firma Cenega Poland.

Cenega Poland - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: Guardian | Apple | Amiga | tal | Fargo (serial)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy