W ciągu najbliższych 5 lat światowy rynek gier dla telefonów komórkowych osiągnie wartość 7 mld USD - wynika z raportu Strategy Analytics. Wszystko zależy jednak od modelu sprzedaży, jaki wprowadzą operatorzy. Według ekspertów Strategy Analytics, kluczową rolę odegra wypracowanie nowego, elastycznego modelu sprzedaży - np. ustalenie stałego abonamentu pozwalającego użytkownikom na pobieranie określonej liczby gier w miesiącu. Jeśli oferta cenowa będzie atrakcyjna dla użytkowników, już w roku 2008 gry ściągane na telefony komórkowe mogą generować wpływy na poziomie 7 mld USD rocznie. Zarobią na tym operatorzy, wydawcy gier oraz developerzy.
Nie ma wątpliwości, że rynek mobilnych gier będzie opierać się na dwóch technologiach - Java oraz BREW, które wykazują największy potencjał rozwojowy. Gry oparte na przeglądarkach internetowych i komunikacji tekstowej nigdy nie wyjdą poza margines rynku i stopniowo całkowicie znikną - przewiduje Startegy Analytics. Rynek zdominują gry znanych wydawców, wykorzystujące możliwości jakie dają nowoczesne, multimedialne telefony oraz technologie szybkiego przesyłania danych.
(4D)