Take-Two traci

Firma Take-Two Interactive - odpowiedzialna za niezwykle popularną na całym świece serię "GTA" oraz posiadająca w swojej ofercie również najlepiej sprzedającą się grę konsolową pt. "Midnight Club 3: DUB Edition", która od 11 kwietnia utrzymuje się na szczycie list przebojów tytułów konsolowych - ma problemy finansowe.

Okazuje się, że w drugim kwartale 2005 roku spółka Take-Two wykazała stratę w wysokości 8,2 mln dol. Deficyt jednak zmniejszył się w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 4 procent.

Straty Take-Two zbiegły się ze wzrostem sprzedaży o 45 procent - do 222,1 mln dol., w porównaniu do 153,4 mln dol. w analogicznym okresie zeszłego roku. Spadek dochodów dotknął firmę po świetnym pierwszym kwartale, w którym Take-Two sprzedało produktów za 502,5 mln dol. i zarobił na czysto 55,2 mln dol. Sześć miesięcy przed 30 kwietnia 2005 dochód Take-Two wzrósł o 37 procent do 724,5 mln dol., czyli prawie o 200 mln dol. więcej niż w tym samym okresie w 2004. Główną tego zasługę należy przypisać wydaniu gry "Grand Theft Auto: San Andreas". Zysk firmy za sześć miesięcy wyniósł 47,1 mln, ponad dwa razy więcej niż w sześciu miesiącach w 2004 roku(17,2 mln dol.).

Drugi kwartał okazuje się jednak bardziej pechowy - Take Two ogłosiło bowiem, że trzy gry dotrą na rynek dopiero w drugiej połowie bieżącego roku. Po pierwsze "Grand Theft Auto: Liberty City" na PSP, które będzie dostępne dopiero we wrześniu. Dodatkowo dwie inne gry - "Top Spin" na PlayStation 2 oraz "Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth" (PC, PS2, Xbox) - będą dostępne dopiero między sierpniem a październikiem, czyli później niż pierwotnie zakładano.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: procent | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy