Taito już własnością Square Enix

Potwierdziły się informacje podane dokładnie równy miesiąc temu. Władze japońskiego giganta Square Enix nabyły na własność większościowy pakiet udziałów swojego znacznie mniejszego rywala, firmy Taito.

Konsolidacja japońskich producentów i wydawców jest jednym z głównych trendów ostatnich miesięcy. Jak zgodnie twierdzą analitycy i przedstawiciele największych korporacji, przyczyną podejmowania takich decyzji jest chęć pozostania w coraz szybciej rozwijającej się i bardziej dochodowej branży elektronicznej rozrywki.

Konkurencja wymusza produkcję coraz droższych i lepszych jakościowo gier. Dodatkowo wraz z wprowadzeniem do sprzedaży konsoli następnej generacji w zastraszającym tempie wzrosną koszty tworzenia kolejnych produkcji. Łączenie sił gigantów z mniejszymi firmami staje się w Japonii coraz częstszym zjawiskiem, gdyż tyko w ten sposób korporacje mogą na własną rękę pracować nad coraz nowszymi technologiami używanymi w grach.

Powstała w wyniku połączenia dwóch firm Square oraz Enix w 2003 roku spółka wykupiła na japońskiej giełdzie papierów wartościowych 93,7% akcji Taito. Co za tym idzie - od 28 sierpnia nowy nabytek stanie się dodatkową marką Square Enix. Zapowiedziano jednak, że jej nazwa nie ulegnie zmianie ze względu na zbyt duży wkład w historię branży.

Oficjalnie główną przyczyną przejęcia Taito - wydawcy, który zajmuje się głównie grami zręcznościowymi na automaty i telefony komórkowe - jest chęć poszerzenia swojej oferty przez Square Enix oraz zwiększenie sił w Europie. Z pewnością ważnym powodem była też możliwość wykorzystania pogarszającej się pozycji finansowej Taito.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pakiet | Square
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy