Suikoden V - PS2

Producent: Konami
Wydawca: Konami
Dystrybutor PL: CD Projekt
Rodzaj gry: jRPG
Platforma: PlayStation 2
Termin wydania: koniec 2006

Wielkie serie kultowych tytułów znane są z tendencji do popadania czasem w "dołek" i lekką schematyczność. Niezależnie od tego, czy stoi za tym mocna ekipa fachowców, czy jedynie przeciętniaków, prędzej czy później jakiś pomysł okazuje się zbyteczny dla kolejnej części tytułu. Czy "Suikoden V" będzie właśnie takim potknięciem czy też odbiciem się od przysłowiowego dna?

Pierwsze wrażenie...

...nie jest mocno optymistyczne. Przeciętna lub co najwyżej bardzo średnia animacja postaci, duża niedbałość w poszczególnych elementach wystroju wnętrz oraz ogromne pustki, jakie towarzyszą nam podczas zwiedzania lokacji. Zdecydowanie będzie to największą bolączką dla większości graczy...

Na szczęście "Suikoden V" to nie marna próba poruszania naszych receptorów wzrokowych, a tytuł porywający nas w niezwykły, ale i bardzo wiarygodny świat fantazji i wielkich przygód. Rzeczywistość pełną żyjących ludzi, niesamowitych wydarzeń, magii i odwiecznej walki dobra ze złem.

Świat Falena ostatnio nawiedziło kilka dramatycznych i bardzo tajemniczych wydarzeń. Władcy krainy, czerpiący swoją moc z Runy Słońca, zmartwieni postacią rzeczy, polecili zbadanie tej sprawy. Na nieszczęście, kiedy wybuchł bunt wśród samych mieszkańców, było już na to za późno. My, jako młody Książe, mimo ogarniającego nas chaosu, będziemy musieli dowiedzieć się, co było przyczyną powstania oraz jaki wpływ na to wszystko miała magia samego słońca...

Nowy "Suikoden" to plejada różnych osobowości i postaci. Wreszcie kolejna część serii nabrała sporego wiatru w żagle, oferując nam wielowątkową, bardzo dobrze skonstruowaną ścieżkę fabularną. Dzięki złożonym bohaterom: istotom posiadającym swoje wady, zalety, lęki i marzenia, nie tylko weźmiemy udział w politycznych manipulacjach, dworskich intrygach, ale i zakochamy się, poczujemy rozczarowanie, lęk, a nawet stratę po najbliższych. O walce ze sługami ciemności nie będę wspominał - to oczywiste...

Do walki wraca system sześciu postaci, które równocześnie znajdą się na terenie potyczki. Pojedynki na ziemi, wodzie i powietrzu - łączone ataki i wielkie, potężne batalie.

Na koniec warto pochwalić inne elementy, dzielące się na składniki oprawy technicznej gry, zwanej A/V. Po pierwsze wszelkie animowane filmiki i cut-scenki wyglądają wprost przepięknie. Potężna ilość detali, "ultraświetna" animacja postaci, porażająca mimika twarzy i bardzo dobra reżyseria. Również muzyka bardzo poprawiła swoje osiągi, tworząc teraz spójną, wciągającą i bardzo klimatotwórczą mieszankę.

Brak szczegółów

To dziwne, ale na razie, mimo świadomości zbliżającego się hitu, europejski oddział Konami nie zapowiedział premiery gry na Starym Kontynencie. Świetna fabuła, wiarygodni i ujmujący bohaterowie, świetne potyczki i ciekawy oraz złożony system gry - przecież to najnowszy "Suikoden V", tytuł, który już teraz może nosić miano złożonego, rozbudowanego i przede wszystkim kultowego produktu...

AFrO

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Platforma Obywatelska | PlayStation Vita | dystrybutor | wydawca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy