Square Enix liczy zyski

Mistrzowie japońskich gier RPG, firma Square Enix, ogłosili raport dotyczący spraw budżetowych za okres od marca do końca grudnia 2004 roku. Okazało się, że wysoki wzrost w obrotach oraz w zyskach wydawcy spowodowany był dobrymi wynikami sprzedaży kilku popularnych tytułów.

Na ten sukces złożyły się świetne pomysły zrealizowane w takich tytułach, jak: "Kingdom Hearts: Chain of Memories" na GBA, który rozszedł się w kilku mln sztuk w USA i Japonii; oraz "Star Ocean: Till the End of Time", który został sprzedany w ilości 300 tys. sztuk w USA i 100 tys. w Europie. Na wyniki finansowe japońskiej firmy pozytywny wpływ miał też rozwój sektora gier online i rozwój coraz popularniejszych gier komórkowych.

Square Enix poinformowało, że zyski za rok 2004 wyniosły: 98,6 mln euro, przy obrotach 451,5 mln euro, co jest lepszym wynikiem porównaniu do analogicznego okresu 2003 roku, gdy sprzedaż osiągnęła zyski na poziomie 81,5 mln euro, przy obrotach 301,7 mln euro. Największym motorem napędzającym sprzedaż firmy w Japonii była gra RPG na konsole PlayStation 2 - "Dragon Quest VIII". Łącznie sprzedano 3 mln egzemplarzy tej pozycji. "Dragon Quest VIII" jest przygotowywana do ekspansji na rynek amerykański, która jest planowana jest na ten rok. Przedstawiciele Square Enix mają nadzieję powtórzyć sukces znanej serii "Final Fantasy".

Firma liczy, że w pierwszej połowie 2005 roku osiągnie równie imponujące zyski. Twórcy ze Square Enix starają się nie osiąść na laurach dotychczasowych sukcesów i już obiecują "Kingdom Hearts II" oraz "Final Fantasy XII" na PS2.

Sukcesy finansowe zmobilizowały japońską firmę do dość ryzykownych posunięć. Square Enix chce tego lata szturmować rynek filmowy produkcją "Final Fantasy VII: Advent Children", która ukaże się w podwójnej wersji - na DVD i w formacie UMD (na PSP). Będzie to pierwsza od czasu chłodno przyjętego "Final Fantasy:The Spirits Within" próba wkroczenia Square Enix na rynek filmów opartych na grach komputerowych.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: okres | firma | Square
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy