Sound Blaster X-Fi w Quake 4

Spółka Creative współpracuje z id Software nad wdrożeniem obsługi technologii Xtreme Fidelity kart Sound Blaster X-Fi.

Przykładem tej współpracy jest wydana niedawno gra "QUAKE 4" autorstwa id Software, która wykorzystuje w pełni możliwości kart Sound Blaster X-Fi, podobnie jak "Doom 3", także autorstwa id Software i "Battlefield 2" firmy Electronic Arts, które również wspierają tę platformę audio.

"'Quake 4' oferuje najbardziej intensywne i emocjonujące doznania spośród gier dostępnych na komputery PC. Opracowane przez nas efekty dźwiękowe, odtwarzane przez karty dźwiękowe Sound Blaster X-Fi, wzmacniają wrażenia w każdym momencie gry" - powiedział Todd Hollenshead, dyrektor generalny id Software. "Dźwięk jest kluczowym składnikiem pomagającym wciągnąć graczy w wojnę pomiędzy Ziemią a planetą Strogg. Gracze uzbrojeni w najnowszą kartę dźwiękową Sound Blaster X-Fi usłyszą dźwięk z pola walki tak, jakby sami tam byli".

Najważniejsze zalety kart Sound Blaster X-Fi dla grających w "Quake 4":

  • Najbardziej zaawansowany dźwięk dookólny w słuchawkach opracowany z myślą o grach. X-Fi CMSS-3D to specjalne algorytmy ulepszające dźwięk w słuchawkach, które zapewniają niezwykle realistyczne efekty przestrzenne w standardowych słuchawkach. Wiele osób, które słyszały ten dźwięk - w tym dziennikarze i gracze - potwierdzili, że jest on równie dobry, jeśli nie lepszy, niż dźwięk płynący z wielokanałowych zestawów głośnikowych. Technologia "uzewnętrznia" dźwięk poza obręb słuchawek i "wirtualizuje" go do postaci dźwięku przestrzennego, wykorzystując informacje o pozycji dźwięku dostarczane przez grę.
  • Konwersja w czasie rzeczywistym do 24-bitowego próbkowania i poprawa dynamiki dla realistycznego, mocnego dźwięku.
  • 24-bitowy Crystalizer X-Fi ożywia dźwięk, przetwarzając niskiej jakości 16-bitowe ścieżki do wysokiego, 24-bitowego standardu w czasie rzeczywistym, bez żadnego wpływu na płynność rozgrywki, a następnie stosuje zaawansowane algorytmy poprawiające brzmienie.

    Zaawansowany dźwięk z obsługą EAX Advanced 5.0.

    Firma Creative współpracowała z id Software i Raven Software, aby zapewnić pełne wykorzystanie przez "Quake 4" technologii Creative EAX. EAX Advanced HD 5.0 wprowadza dźwięk na nowy poziom realizmu, obsługując 128 efektów dźwiękowych jednocześnie a także zapewniając wierniejsze pozycjonowanie dźwięku i lepsze odwzorowanie odległości od źródła.

    Nowe funkcje EAX 5.0 to:
  • 128 głosów - dzięki podwojeniu liczby głosów, projektanci gier mogą tworzyć znacznie bardziej szczegółową ścieżkę audio. Broń może posiadać wiele warstw dźwiękowych, a środowisko może być precyzyjniej reprezentowane poprzez liczniejsze efekty a nawet interaktywną muzykę, podkreślającą najważniejsze działania, elementy czy zdarzenia.
  • PurePath - Projektanci gier mogą teraz kierować poszczególne dźwięki - takie jak głos narratora czy efekty eksplozji - do konkretnych głośników, na przykład centralnego lub niskotonowego. Daje to doświadczenie bliższe filmom DVD niż przeciętnym grom PC.
  • FlexiFX - Projektanci mogą teraz nakładać do czterech w pełni elastycznych efektów audio, takich jak echo, oddzielnie na każdy dźwięk.
  • MacroFX - Projektanci mogą programować odtwarzanie dźwięków bliskich, takich jak szept czy odgłos strzałów z lasera przelatujących obok ucha gracza, równie łatwo jak odległych, takich jak wybuchy.
  • Okluzja środowiskowa - Poprzednie wersje EAX obsługiwany efekt okluzji, czyli odwzorowanie dźwięku przechodzącego przez przeszkodę stałą. Efekt okluzji środowiskowej zwiększa realizm, umożliwiając na przykład tłumienie efektu echa zza przeszkody, zapewniając tym samym najlepszą symulację realnego dźwięku.

    Grający w Quake 4 uzyskają wszystkie opisane tu korzyści bez utraty płynności rozgrywki, w porównaniu z systemami dźwiękowymi wbudowanymi w płyty główne. Gracze w szczególności docenią bardziej płynną rozgrywkę bez "szarpania" typowego dla komputerów PC wykorzystujących dźwięk z płyty głównej.

    Bardzo szczegółowy dźwięk i wyższa wydajność z kartami Sound Blaster X-Fi wyposażonymi w X-RAM (modele Fatal1ty i Elite Pro) - X-RAM to pamięć dedykowana do obsługi dźwięku, umożliwiająca odtwarzanie większej liczby głosów. Dodaje ona szczegółowości środowisku dźwiękowemu, pozwalając jednocześnie na zoptymalizowaną dekompresję i ładowanie plików dźwiękowych do pamięci X-RAM, bez marnowania cykli procesora na dekompresję w czasie rzeczywistym podczas gry.

    "Te kluczowe ulepszenia i korzyści są podstawą standardu Xtreme Fidelity. Najważniejsze jest to, że tylko X-RAM i EAX Advanced HD 5.0 wymagają wdrożenia obsługi przez projektantów gier" -powiedział George Thorn, Dyrektor ds. Kontaktów z Developerami w spółce Creative. "Pozostałe funkcje są korzyściami, które standard Xtreme Fidelity wnosi bez dodatkowych wymogów. Z reakcji pozostałych wiodących twórców gier wiemy, że wiele innych tytułów również zostanie opublikowanych z uwzględnieniem optymalizacji dla kart Sound Blaster X-Fi. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z faktu, że id i Raven zaimplementowały wszystkie te funkcje za pośrednictwem OpenAL, co świadczy o wszechstronności i wydajności tego interfejsu programowania aplikacji, który szybko zyskuje znaczenie w branży gier".

    "Gracze, którzy poznali 'Quake 4' wyłącznie z dźwiękiem odtwarzanym przez układ na płycie głównej lub nawet przez karty Sound Blaster poprzedniej generacji będą zaskoczeni, jak wiele tracili nie mając w swoim systemie karty X-Fi" - powiedział Franco De Bonis, European Business Manager w pionie Audio w spółce Creative.

    Reklama
  • Creative - inf. prasowa
    Dowiedz się więcej na temat: karty | projektanci | dźwięk
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy