Jeż Sonic - maskotka firmy Sega - będzie bohaterem kreskówki emitowanej przez japońską telewizję TV Tokyo. Od kwietnia TV Tokyo - jedna z największych stacji telewizyjnych w Japonii - będzie w niedzielne wieczory emitować film o przygodach Sonica. Jesienią animacje trafią do USA i Europy. Równocześnie w sklepach pojawią się nowe gry i zabawki z niebieskim jeżem.
Od premiery pierwszej gry z Sonikiem w roli głównej (a miało to miejsce w roku 1991), Sega sprzedała w sumie 32 mln kopii tytułów wykorzystujących tę postać. Sega oczekuje, że dzięki programom telewizyjnym popularność niebieskiego jeża wyjdzie poza kręgi fanów gier wideo i powtórzy sukces Pokemonów. Pokemony - początkowo postaci z gry Nintendo, a obecnie także bohaterowie komiksów i filmów, których wizerunki można napotkać na setkach gadżetów - stanowią dziś jedno z głównych źródeł dochodu "Wielkiego N".
Sega wciąż boryka się z problemami finansowymi - przez pięć lat z rzędu ponosiła straty, a w tym roku zyski będą prawdopodobnie aż o 90% niższe niż zapowiadano wcześniej. W ubiegłym miesiącu zarząd Segi poinformował o planach połączenia firmy z Sammy - japońskim wydawcą gier wideo, ale przede wszystkim producentem maszyn do salonów "pachinko".
(4D)