Serce Imperium zacznie bić później
Zespół Paradox Interactive postanowił przełożyć datę premiery nowej gry studia Deep Red. Twórcy "Heart of Empire: Rome", stanowiącej połączenie strategii i symulacji, potrzebują więcej czasu na opracowanie swojej innowacyjnej produkcji sięgającej po pomysły rodem z czasów starożytnych.
Do tej pory wydawcy rozpoznawani głównie za sprawą serii "Europa Universalis" i "Hearts of Iron" planowali rynkowy debiut gry na jesień. Tworzona już od dwóch lat gra trafi do sprzedaży jednak dopiero wraz z początkiem przyszłego roku.
Deep Red - zespół znany z takich strategii ekonomicznych, jak "Monopoly Tycoon", "Spring Break", "Vegas Tycoon" i "Tycoon City: New York" - chce przedstawić nam nowe podejście do gier gatunku. W "Heart of Empire: Rome" przeniesiemy się bowiem do starożytnego Rzymu w szczytowym momencie jego sławy. Władza imperium rozciąga się tu po najdalsze krańce Europy. My zaś wcielimy się w postać zarządcy, który ma dopilnować należytego porządku.
Do naszej dyspozycji zostanie oddanych ponad 100 różnych typów budynków oraz dziesiątki obywateli z właściwymi sobie problemami. Rosnąca populacja będzie wymagać stałej opieki, mieszkań oraz tradycyjnie już "chleba i igrzysk". Jeśli nie zdołamy sprostać wymaganiom, mogą wybuchnąć bunty i zamieszki, które pogrążą potęgę w chaosie i doprowadzą do jej upadku.
Co za tym idzie - będziemy musieli zadbać o kontrolowanie naszego wpływu politycznego na decyzje zapadające w poszczególnych prowincjach i senacie. Całość uzupełni trójwymiarowa grafika, możliwość przyglądania się zajęciom poszczególnych obywateli, a nawet wyścigom na rydwanach i walkom iście egzotycznych gladiatorów ginących na arenach ku uciesze zwykłych mieszkańców.
"Heart of Empire: Rome" trafi tylko na komputery klasy PC w pierwszym kwartale 2007 roku.