Samsung rozwija polskie centrum R&D

W ramach polskiego Centrum Badań i Rozwoju Samsung Electronics Polska tworzony jest nowy dział - Digital Television (DTV). Będzie on rozwijał oprogramowanie dla telewizorów (głównie plazmowych i LCD) pozwalające na odbiór naziemnej telewizji cyfrowej.

Planowane są również prace nad dalszym rozwojem Multimedia Home Platform (otwarty standard oprogramowania w telewizji cyfrowej umożliwiający uruchomienie aplikacji (opartych o javę) pisanych przez niezależnych dostawców na różne urządzenia do odbioru telewizji cyfrowej), która zmieni tradycyjny telewizor w nowoczesne interaktywne medium (umożliwi użytkownikowi korzystanie z aplikacji nadawanych razem z programem telewizyjnym w trakcie oglądania telewizji).

Dotychczas w polskim Centrum R&D Samsung tworzone było tylko oprogramowanie w standardzie Digital Video Broadcasting (DVB) do dekoderów telewizji cyfrowej (satelitarnej, kablowej i naziemnej) czyli tzw. set-top-box.

Z początkiem przyszłego roku planowane jest zatrudnienie do nowego działu kilkudziesięciu dodatkowych inżynierów (projektantów, programistów i testerów). Do końca 2007 roku polskie Centrum R&D Samsung ma liczyć ok. 600-700 pracowników. W 2005 roku sprzedano ok. 1,2 mln urządzeń Samsung do odbioru telewizji cyfrowej (dekoderów), do których oprogramowanie powstało w biurze w Warszawie.

W 2005 roku polskie Centrum R&D wprowadziło wiele nowych produktów na rynek europejski (m.in. Niemcy, Belgia, Rosja, Ukraina, Lotwa, Finlandia, Holandia), w tym jeden dla macierzystego operatora (dekoder Samsung z ofertą Cyfrowego Polsatu).

Do najważniejszych osiągnięć polskiego Centrum R&D należy pierwszy na świecie set-top-box dostarczajacy usługę Blucom Interactive (aplikację T-commerce dostarczaną na terminal komórkowy poprzez kanał Bluetooth), nowa linia produktów PVR z innowacyjnym interfejsem użytkownika oraz szereg dekoderów dla wiodących europejskich operatorów telewizji cyfrowej (m.in. Kabel Deutschland, Premiere czy Essent).

Centrum Badań i Rozwoju powstało w 2000 roku w Warszawie. Wybór Polski jako miejsca lokalizacji Centrum podyktowany był przede wszystkim dostępnością licznej i bardzo dobrze wykształconej kadry inżynierskiej. Szczególnie środowiska akademickie takich ośrodków jak Politechnika Warszawska i Uniwersytet Warszawski były i są nadal głównym celem współpracy. Kolejnym argumentem przemawiającym za Polską był dostęp do dużej ilości nadawanych na żywo sygnałów satelitarnej telewizji cyfrowej, niedostępnych w Korei.

Dla Samsung Electronics polskie centrum R&D jest najważniejsze w Europie. Koncern ma jeszcze oprócz tego podobne Centrum w Londynie. Urządzenia produkowane w polskim Centrum Badań i Rozwoju są z powodzeniem sprzedawane i wdrażane u wielu znanych operatorów Telewizji Cyfrowej na całym świecie. Głównym obszarem działania jest Europa i Azja Środkowo-Wschodnia. Podobne Centra Samsung ma w USA, Rosji, Izraelu i Indiach.

Reklama
Samsung - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: DIGITAL | oprogramowanie | Samsung
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy