Roper chce, aby PC był w centrum zainteresowania

Jeden z twórców znakomitych "Warcraft II", "Diablo", "Diablo II" oraz "Starcraft" wygłosił swoje przemówienie na targach Games Convenction w Lipsku.

Bill Roper od czasu odejścia ze studia Blizzard tworzy gry na własna rękę w firmie Flagship Studios. Jest uznawany za jednego z najlepszych twórców gier na komputery klasy PC. Niemniej jednak w swojej mowie rozważał głównie łączność oraz tworzenie gier na wiele platform jednocześnie.

"Gry PC znajdują się obecnie na poboczu rynku, głównie za sprawą przejścia deweloperów i wydawców gier na PC z publikacji gier na płytach kompaktowych w stronę sprzedaży przez sieć. Już teraz widzimy prymitywne gry multiplatformowe na PC... Gracze chcą podłączyć się do sieci i grać" - twierdzi Roper.

W odpowiedzi na to stwierdzenie przedstawiciel firmy Intel Arne Peters dodał: "Jeśli chodzi o granie to im więcej platform, tym lepiej. Ale jedyna rzecz, z którą się zgodzę, to fakt, że komputery PC są pełne życia. Wbrew wszelkim dyskusjom o konsolach następnej generacji, PC nadal tu jest i ciągle pozostanie... PC to centrum gier sieciowych".

Roper przeszedł następnie do omówienia gier tworzonych na "wiele platform jednocześnie z różnymi spojrzeniami", przedstawił to na przykładzie problemów związanych z tworzeniem klasycznego "StarCraft" jednocześnie dla PC i w wersji dla konsoli.

Szef zespołu Flagship Studios nie krył również swojego zainteresowania zwiększeniem współpracy z europejskimi twórcami gier.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: lipsko | przemówienie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy