Raport sztabu marynarki

Sierpień 1939. Druga wojna światowa wkrótce się rozpocznie. Szare wilki, U-booty niemieckiej Kriegsmarine, wyruszają w morze. Na Atlantyku będzie toczyć się wojna. Jej cel - odcięcie dostaw zaopatrzenia do Anglii.

Sześć lat później wojna się kończy, a Niemcy leżą w ruinach. Flota U-bootów została zniszczona - 30 tysięcy z 40 tysięcy marynarzy zginęło na morzu. Jednak, walcząc twardo i z honorem, niemieccy podwodniacy odnieśli sukces znacznie przekraczający oczekiwania i proporcje sił. Kilkakrotnie niemal rzucili potężne, brytyjskie imperium na kolana.

Po stronie Aliantów koszty były nawet wyższe. Ponad 30 tys. marynarzy floty handlowej zginęło w czasie tego konfliktu, poległy także tysiące mechaników i pracowników obsługi ze wszystkich gałęzi wojskowości. Na dnie morza spoczęło ponad 20 tysięcy ton zaopatrzenia.

A emocjonalne koszty wojny były jeszcze wyższe.

Jednak wojna podwodna była również czasem niespotykanego wcześniej, dynamicznego rozwoju technologii. Alianckie technologie obrony przed U-bootami i techniki walki podwodnej rozkwitły.

Naprawdę przełomowe odkrycia miały miejsce w Niemczech. Rewolucyjny okręt typu XXI, który nigdy nie wziął udziału w walkach był wzorcem dla wszystkich flot powojennych. To właśnie on jest dowodem na niezwykły poziom profesjonalizmu i doświadczenia twórców U-Bootów i inżynierów niemieckich.

Gra "Silent Hunter III" pokazuje walkę wszystkich - Aliantów i żołnierzy Osi, którzy brali udział w walkach w czasie drugiej wojny światowej.

Korvettenkapitän Jürgen Oesten, konsultant techniczny gry "Silent Hunter III", podzielił się z twórcami gry swoimi uwagami na temat wojny podwodnej i odpowiedział na wiele pytań dotyczących tego tematu. Dzięki jego pomocy autorzy zyskali nieocenione rady, dzięki którym mogli stworzyć grę tak realistyczną, jak to tylko możliwe.

Wywiady z Jürgenem Oestenem można zobaczyć na oficjalnej stronie gry: http://www.silenthunteriii.com/uk/videos.php

Urodzony 24 października 1913, Jürgen Oesten wstąpił do Kriegsmarine (Niemieckiej Marynarki Wojennej) w kwietniu 1933. Po roku służby na krążownikach "Admiral Graf Spee" i "Karlsruhe", w maju 1937 został przeniesiony do służby na U-boocie.

Dzięki solidnemu szkoleniu w przedwojennej Kriegsmarine, pan Oesten rozpoczął wojnę jako dowódca okrętu podwodnego klasy IIC - U-61. W ciągu wojny dowodził większymi jednostkami - U-106 klasy IXB i U-861 klasy IXD2.

W trakcie drugiego patrolu w okolicach brzegów Afryki na pokładzie U-106, Oesten zdobył krzyż rycerski. Jego U-boot zatopił wtedy aż osiem okrętów o łącznym tonażu 44 820 ton. Zdołał nawet uszkodzić brytyjski pancernik z czasów pierwszej wojny - HMS Malaya.

Przez około cztery miesiące, począwszy od października 1941, Jürgen Oesten, dowodził dziewiątą flotyllą U-Bootów, stacjonujących w porcie Brest we Francji. W marcu 1942 został przeniesiony do Norwegii, aby walczyć z konwojami na Morzu Północnym.

Jürgen Oesten zakończył służbę jako kapitan U-861 w randze Korvettenkapitän, zatopiwszy 19 okrętów o łącznym tonażu ponad 100 000 ton.

Reklama
Cenega Poland - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: morze | Wilki | 1939 | światowa | wojna światowa | druga wojna światowa | wojna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy