PS3 wygra wojnę

Enterbrain, największy japoński wydawca magazynów poświęconych grom wideo, który stoi za czasopismem Famitsu, głosi zwycięstwo nadchodzącej platformy Sony w wyścigu platform następnej generacji, mimo wielkich oczekiwań wobec konkurencyjnego Wii.

Sony być może do tej pory pozostawało w tyle, ale błyskawicznie odrobi straty, zdobywając pierwsze miejsce - stwierdzili w piątek przedstawiciele wydawnictwa, donosi agencja Reuters.

Nintendo i Sony w listopadzie zamierzają wprowadzić do sprzedaży swoje nowe konsole do gier. Wii oraz PlayStation 3 pojawią się na rynku rok po debiucie platformy Xbox 360 firmy Microsoft.

Największą przeszkodą w sukcesie PlayStation 3 w pierwszych dniach po premierze będzie lista tytułów startowych. Hirokazu Hamamura, prezes Enterbrain zakłada, iż jest ona dość ograniczona i nie prezentuje najlepiej możliwości nowego sprzętu.

To ma się jednak zmienić: "Przytłaczająca realizmem grafika da platformie długie życie. Pozostanie konkurencyjna nawet wtedy, gdy bitwa konsoli przeniesie się na kolejną generację około 2010 roku. Sprzedaż PS3 powinna wzrastać z każdą obniżką ceny ogłoszoną przez Sony" - dodaje Hamamura.

Enterbrain oczekuje, że Sony sprzeda 4,13 miliona konsoli PS3 na całym świecie do marca 2007 roku. Według Sony sprzedaż platformy powinna sięgnąć w tym okresie 6 milionów egzemplarzy platformy. Tymczasem Wii przed końcem marca 2007 roku powinna sprzedać się w nakładzie 5,47 miliona, prawie osiągając zakładane przez Nintendo 6 milionów konsoli.

Do końca 2009 roku Sony powinno sprzedać 34 miliony konsoli, pokonując konkurencję. W tym samym okresie zostanie sprzedanych około 28 milionów platform Xbox 360 oraz 25 milionów egzemplarzy Wii.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wideo | wydawca | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy