Proste gry wciągają najmocniej!

Amerykańska firma Macromedia udostępniła wyniki swoich ostatnich badań związanych z popularnością mało skomplikowanych gier, które znajdują coraz większe uznanie głównie użytkowników komputerów klasy PC oraz telefonów komórkowych.

Produkcje określane mianem "casual games" ("swobodne, dorywcze, przypadkowe, niezobowiązujące gry") charakteryzują się wyjątkową prostotą zasad zabawy. Blisko 31% odbiorców tytułów wypełnionych bądź to nieustanną akcją, bądź zagadkami logicznymi spędza przy swojej ulubionej rozrywce średnio po blisko dwie godziny - dowodzi Macromedia, operator systemu dystrybucji elektronicznej Trymedia Network. Dokładnie 37% z tych graczy zalicza dłuższe sesje po nawet dziewięć razy w tygodniu.

Do tej pory wielu obserwatorów uznawało proste gry za mało pasjonujące i nie wciągają na dłuższy czas. Poprzednie analizy zakładały, że zabawa trwa blisko 15 minut - ujawnia Loren Hillberg reprezentujący oddział Macrovision. Okazuje się, że jest zupełnie odwrotnie. Większość spośród 789 użytkowników, którzy brali udział w ankiecie spędza od jednej do trzech godzin dziennie, ponad połowa z nich gra też w weekendy.

Pozostałe dane nie są już tak zaskakujące i pokrywają się z wynikami innych badań. Blisko 37% użytkowników dorywczych gier jest w wieku od 35 do 49 lat, a 28% od 50 do 60. Najczęściej po produkcje dostępne na stronach internetowych i w telefonach komórkowych sięgają kobiety, które stanowią tu blisko 71% odbiorców.

Pięć najpopularniejszych grup zainteresowań użytkowników casual games to kolejno: zwierzęta, podróże, sztuka i rękodzieło oraz zakupy i ogrodnictwo. Jeśli zaś chodzi o gatunki gier to są to: logiczne (67%), karcianki (44%), strategie (35%) oraz gry akcji (34%).

Ponadto 67% użytkowników prostych gier czyta recenzje prasowe, przy czym dla 46% są one istotne w podejmowaniu wyboru, po jakie tytuły sięgnąć.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy